طرز تهیه سیب زمینی پفکی مارپیچی خوشمزه و بسیار ترد

طرز تهیه سیب زمینی پفکی

طرز تهیه سیب زمینی پفکی سیب زمینی پفکی با ارد طرز تهیه سیب زمینی پفکی مارپیچی سیب زمینی پفکی با بکینگ پودر

سیب زمینی پفکی مارپیچی یکی از انواع پیش غذاهای بسیار خوشمزه و جدید ایرانی است که بافت بسیار تردی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی پفکی مارپیچی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی پفکی
سیب زمینی۴ عدد متوسط
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
شیر۴ قاشق غذاخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی پفکی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی پفکی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست می گیریم و به صورت تکه های بزرگ خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های میکس شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا سیب زمینی ها را کمی با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس آب سیب زمینی ها را دور می ریزیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که در صورتی که میکسر یا مخلوط کن در دسترس نداشته باشیم، می توانیم سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کنیم. البته بافت این پیش غذای خوشمزه با سیب زمینی میکس شده یکدست تر می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر را به همراه تخم مرغ، نشاسته ذرت، فلفل سیاه، پودر سیر و مقداری نمک به کاسه حاوی سیب زمینی ها اضافه می کنیم، سپس مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مایه سیب زمینی را درون یک قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن درون روغن شناور باشند.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مانند درست کردن زولبیا، با قیف مایه سیب زمینی را به صورت مارپیچ درون روغن داغ می ریزیم. حالا صبر می کنیم یک سمت سیب زمینی ها کاملا برشته و طلایی شود، سپس آنها را بر می گردانیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه هر دو سمت سیب زمینی ها به طور کامل سرخ شد، آنها را از روغن خارج کرده و داخل توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.