طرز تهیه سیب زمینی برشته خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی برشته

سیب زمینی برشته , طرز تهیه سیب زمینی برشته , دستور پخت سیب زمینی برشته در فر مایکروفر

سیب زمینی برشته یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه ایرانی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی برشته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۱۲ عدد کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی برشته

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی برشته ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشوییم. توجه داشته باشید که این غذا با سیب زمینی دارای پوست تهیه می شود و به همین دلیل باید سیب زمینی ها را به خوبی با اسکاج بشوییم تا کاملا تمیز شوند.

مرحله دوم

نکته دیگر در مورد این غذا این است که باید از سیب زمینی ها کوچک و یک اندازه استفاده کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را پس از شستشو به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

حدود ۴۵ دقیقه زمان برای پخت سیب زمینی ها نیاز است. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را آبکشی می کنیم، سپس فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را با مقداری روغن مایع به خوبی چرب می کنیم. در ادامه سیب زمینی های پخته شده را با ته لیوان فشار می دهیم تا له شوند، توجه داشته باشید که باید طوری سیب زمینی ها را له کنیم که فقط بافتشان از هم باز شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی های له شده را درون سینی فر می چینیم. ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع را به همراه مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا مخلوط روغن را با برس روی سیب زمینی ها می مالیم، سپس سیب زمینی ها را به مدت ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به خوبی برشته شوند. در پایان چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا سیب زمینی ها رنگ بهتری داشته باشند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 27 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.