طرز تهیه کیک انگور خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک انگور

طرز تهیه کیک انگور طرز تهیه کیک با آب انگور کیک انگور خوشمزه کیک انگوری کیک انگور قرمز

کیک انگور یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انگور در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک انگور
کره۲۰۰ گرم
انگور قرمز دانه ریز۱ فنجان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ لیوان
آرد۲٫۵ پیمانه
پودر فندق یا آرد بادام۱ فنجان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل شکری۱ بسته
رنده پوست لیمو۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک انگور

مرحله اول

برای تهیه کیک انگور ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود و زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه قالب مان را با کاغذ روغنی یا روغن جدا کنند پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس الک می کنیم و کنار می گذاریم. برای شروع تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که ترکیب تخم مرغ ها حجیم و کرمی رنگ شد، کره و شیر هم دمای محیط را به همراه رنده پوست لیمو و پودر فندق به کاسه اضافه می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را در دو مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. پس از اینکه مایه کیک آماده شد، دانه های انگور را کاملا آردی می کنیم، سپس به مایه کیک می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا بپزد. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای پخت کیک نیاز است. توجه داشته باشید که در ۳۰ دقیقه اول پخت نباید درب فر را باز کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و اگر به طور کامل پخته بود، از فر خارج می کنیم. حالا صبر می کنیم تا کیک کمی خنک شود، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم و در طرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 9 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.