طرز تهیه ناگت گیاهی خوشمزه و سالم به روش رستورانی

طرز تهیه ناگت گیاهی

ناگت گیاهی , طرز تهیه ناگت گیاهی , دستور پخت ناگت گیاهی

ناگت گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ناگت گیاهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۶۰۰ گرم
جو دوسر یا جو پرک۱ پیمانه
شیر گیاهی۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، روغن و پودر سوخاریبه مقدار کافی

طرز تهیه ناگت گیاهی

مرحله اول

برای تهیه ناگت گیاهی خوشمزه ابتدا نخود را از حداقل ۶ ساعت قبل داخل یک کاسه آب قرار می دهیم تا نفخ آن گرفته شود، سپس آبکشی می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخود به مدت یک ساعت بپزد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم. در ادامه جو پرک را به همراه شیر گیاهی به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را پوست می گیریم، سپس به صورت ۴ قارچ خرد کرده و به همراه مقداری پودر سیر، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط کن اضافه می کنیم و مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک کاسه آب جلوی دستمان قرار می دهیم، سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه می ریزیم و آنرا نیز جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید برای اینکه روغن کمتر جذب ناگت ها شود، بهتر است از روغن سرخ کردنی استفاده کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، دستمان را با آب خیس می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و در دستانمان شکل می دهیم.

مرحله ششم

سپس آنرا درون پودر سوخاری (آموزش درست کردن پودر سوخاری خونگی) می غلطانیم تا کاملا پوشش داده شود. در ادامه درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. به همین ترتیب تمام مایه ناگت را آماده کرده و سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه هر دو سمت ناگت ها کاملا طلایی شد، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان ناگت ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 7 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.