طرز تهیه حلوای شیر و شیره خوشمزه و مخصوص سنتی

طرز تهیه حلوای شیر و شیره

حلوای شیر و شیره , طرز تهیه حلوای شیر و شیره , دستور پخت حلوای شیر و شیره

حلوای شیر و شیره یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر و شیره در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیر و شیره
آرد۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد۱۰۰ گرم
آب۱ پیمانه
شیره خرما یا انگور۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
مغز گردوی خرد شده۱ پسمانه
پودر زعفراننوک قاشق چایخوری
پودر هل، دارچین و زنجبیلهر کدام ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای شیر و شیره

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر و شیره ابتدا شیر را به همراه آب و شیره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر و آب گرم شوند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که مخلوط شیر و آب فقط باید تا بیشترین حد گرم شوند و به هیچ وجه نباید به نقطه جوش برسند. در همین حین آرد را داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود.

مرحله سوم

پس از اینکه رنگ آرد نسکافه ای شد، روغن را به همراه کره به آن اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه دیگر روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه زنجبیل را به همراه هل و دارچین اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن ادویه ها یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. زمانی که شربت تا حد جوشیدن گرم شد، زعفران را به آن اضافه کرده و قابلمه حاوی شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف شربت را به تابه حاوی آرد اضافه کرده و ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس باقیمانده شربت را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا حلوا از دیواره های تابه جدا شوند و بتوانیم آنرا به صورت گهواره ای در تابه تکان دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را داخل قالب سیلیکونی یا یک ظرف پیرکس می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم، سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا حلوا خودش را بگیرد، سپس از یخچال خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 7 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.