طرز تهیه کوکی نازک خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوکی نازک

کوکی نازک , طرز تهیه کوکی نازک , دستور پخت کوکی نازک

کوکی نازک یکی از انواع کوکی های خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نازک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی نازک
پودر قند۱ پیمانه
روغن۱ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۱ تا ۲ لیوان
خمیر دانه کنجد (تاهینی)½ فنجان

طرز تهیه کوکی نازک

مرحله اول

برای تهیه کوکی نازک خوشمزه به روش ترکیه ای ابتدا روغن را به همراه پودر قند، بکینگ پودر، وانیل و خمیر دانه کنجد داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد به خوبی یکدست شدند، آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک می کنیم و به آرامی مواد را ورز می دهیم تا خمیر جمع شود. خمیر این شیرینی بسیار نرم و لطیف است، پس از اضافه کردن آرد زیاد خودداری کنید.

مرحله سوم

زمانی که دیگر خمیر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به صورت گلوله های به اندازه گردو تبدیل می کنیم و درون سینی فر با کمی فاصله در کنار هم می چینیم. در ادامه پس از اینکه تمام خمیر را آماده کردیم، سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند.

مرحله پنجم

حالا حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می دهیم تا کوکی ها آماده شوند. پس از اینکه پخت کوکی ها به پایان رسید، آنها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس در ظرف مناسب می چینیم.

مرحله ششم

برای تزیین کوکی ها می توانیم مقداری شکلات تخته ای سفید یا قهوه ای را با کمی روغن رقیق کنیم و به روش بن ماری ذوب کنیم، سپس درون قیف بریزیم و روی کوکی ها را تزیین کنیم. تا شکلات نرم است می توانیم کمی خلال پسته نیز روی آن بریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.