طرز تهیه خوراک بامیه خوشمزه و ساده با گوجه و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک بامیه

طرز تهیه خوراک بامیه با گوشت چرخ کرده غذا با بامیه و سیب زمینی گوجه بامیه بدون گوشت اهوازی

بامیه یکی از سبزیجات خوشمزه و پر خاصیتی است که در ایران کشت می شود. از بامیه در خورش های مختلف در کنار مرغ و گوشت استفاده می شود. در این خوراک، بامیه در کنار سیب زمینی و سس گوجه فرنگی تهیه و طبخ می گردد. در این غذا گوشت یا مرغ استفاده نشده است که می توان برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند توصیه کرد. این خوراک سبزیجات بسیار خوشمزه و لذیذ است و می توان در کنار نان و سبزی و مخلفات دیگر سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک بامیه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
پیاز۱ عدد درشت
گوجه فرنگی۳ الی ۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
زردچوبهبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
بامیهنیم کیلو
سیب زمینی۲ عدد متوسط
سیر۱ بوته
آب جوش۳ لیوان
آب لیمو یا آب غوره۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک بامیه

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه بامیه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته و درون غذا ساز پوره می کنیم. سپس به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه تفت می دهیم و می گذاریم تا روی حرارت بپزد.

مرحله سوم

سپس گوجه ها و رب گوجه فرنگی خوشرنگ شود. بامیه ها را شسته و پاک می کنیم. سپس به قابلمه اضافه می کنیم. سیب زمینی ها را هم شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. سیر را هم به خوراک اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

آب جوش را درون آن می ریزیم و می گذاریم با حرارت ملایم حدود ۲ ساعت بپزد و جا بیفتد. در اواخر پخت به آن آب لیمو ترش یا آبغوره می زنیم و می گذاریم چند قل بزند. سپس خوراک را از روی حرارت برداشته و با نان و سبزی و پیاز و مخلفات دیگر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 28 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.