طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی مجلسی و خوشمزه در قابلمه

طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی

مرغ شکم پر مازندرانی , طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی , دستور پخت مرغ شکم پر مازندرانی

مرغ شکم پر مازندرانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار استان مازندران است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
مرغ۱ عدد متوسط
سبزی معطر۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
پودر مغز گردو۱۰۰ گرم
رب انار۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
زرشک۲ قاشق غذاخوری
آلوچه جنگلی خشک یا آلو بخارا۱۰ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی
سبزی معطر شامل گشنیز، جعفری، برگ سیر تازه، پونه و اوجی می باشد.

طرز تهیه مرغ شکم پر مازندرانی

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر به روش مازندرانی ابتدا یکی از پیازها را به صورت درشت خرد می کنیم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه اضافه می کنیم و به خوبی با پیاز ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

حالا مرغ را تمیز می کنیم و قسمت پشت آنرا با چاقو می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را روی گوشت مرغ ماساژ می دهیم، سپس پیاز ترکیب شده با ادویه ها را روی قسمت های داخلی و خارجی بدن مرغ ماساژ می دهیم تا به خوبی طعم دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله مرغ را به همراه طعم دهنده درون یک ظرف درب دار قرار داده و به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. پس از اینکه مرغ به خوبی طعم دار شد، آنرا از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تکه های پیاز را به طور کامل از گوشت مرغ جدا می کنیم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم. حالا تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه پیاز کاراملی شد، سبزی معطر را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سبزی را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس آلوچه را به همراه زرشک، گردو و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم مقداری دانه انار ترش نیز اضافه کنیم. حالا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد درون تابه از حرارت بیفتند و کمی خنک شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را درون شکم مرغ می ریزیم، سپس آنرا با نخ و سوزن می دوزیم. در ادامه یک قابلمه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن می ریزیم و مرغ را اضافه می کنیم. مرغ را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه تمام قسمت های گوشت مرغ سرخ شد، نصف لیوان آب اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ شکم پر روی حرارت بسیار ملایم بپزد. در صورتی که آب درون قابلمه کشیده شد و مرغ هنوز به طور کامل نپخته بود، نصف لیوان دیگر آب اضافه می کنیم.

مرحله نهم

برای پخت این مرغ خوشمزه به هیچ وجه نباید، مقداری زیادی آب اضافه کنیم، چون این کار تاثیر منفی روی طعم مرغ می گذارد. در پایان پس از اینکه مرغ به خوبی پخت شکم آنرا باز می کنیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 5 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوا خرمایی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بوشهری

طرز تهیه حلوا خرمایی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بوشهری

طرز تهیه حلوا خرمایی حلوا خرمایی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بسیار پر انرژی ایرانی است که با دستورهای مختلفی تهیه می شود. این حلوای خوشمزه یکی از انواع حلواهای مجلسی …

طرز تهیه آبگوشت کرمانی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه آبگوشت کرمانی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه آبگوشت کرمانی آبگوشت یک غذای اصیل ایرانی است که با گوشت و حبوبات طبخ می شود و با نان میل می گردد. اما آبگوشت در شهر های مختلف به گونه …

طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ با طعم عالی برای مناسبت‌های خاص

طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ با طعم عالی برای مناسبت‌های خاص

طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ در این مطلب از سری آموزش‌های سایت آموزشی چی شی، قصد داریم به شما دوست‌داران شیرینی‌جات سنتی، طرز تهیه حلوا نخودچی دو رنگ را آموزش دهیم. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.