طرز تهیه کوفته باتمان خوشمزه ترکیه ای با گوشت و بلغور

طرز تهیه کوفته باتمان

کوفته باتمان , طرز تهیه کوفته باتمان , دستور پخت کوفته باتمان

کوفته باتمان یکی از انواع کوفته های خوشمزه کشور ترکیه است که اصالت آنرا به شهر به نام باتمان نسبت می دهند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته باتمان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
بلغور گندم½ فنجان
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز⅓ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
روغنبه مقدار کافی
مواد سس کوفته
کره۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته باتمان

مرحله اول

برای تهیه کوفته باتمان ابتدا بلغور را داخل یک کاسه آب جوش میریزیم، سپس درب کاسه را می گذاریم و اجازه می دهیم بلغور به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند، سپس آنرا آبکشی می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را هم رنده می کنیم و پس از گرفته آبش به کاسه می افزاییم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا از مواد کوفته های کوچک به اندازه فندق درست می کنیم. پس از اینکه همه کوفته ها را آماده کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کوفته ها را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه سرخ کردن کوفته ها به پایان رسید، آنها را کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی را به صورت حبه ای خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سیب زمینی ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند، آنها را یک ظرف تابه جمع می کنیم، سپس کره و روغن زیتون را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد، یک تا دو لیوان آب جوش اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم می کنیم و کوفته ها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به خورد کوفته ها برود.

مرحله هشتم

پس از اینکه آب درون تابه کم شد و سس به خوبی به خورد کوفته ها رفت، غذا آماده است. در پایان کوفته ها را درون یک ظرف مناسب می کشیم، سپس سس باقیمانده را روی کوفته ها می ریزیم. این کوفته خوشمزه را می توانیم با نان یا برنج سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 1 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.