طرز تهیه شیش کباب خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیش کباب

شیش کباب , طرز تهیه شیش کباب , دستور پخت شیش کباب لبنانی ترکیه ای

شیش کباب یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیش کباب در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
سیخ چوبیبه تعداد کافی

طرز تهیه شیش کباب

مرحله اول

برای تهیه شیش کباب خوشمزه به روش ترکیه ای ابتدا فلفل دلمه ای را به همراه سیر و پیاز با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه مواد رنده شده را در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب حالتی چسبناک و منسجم پیدا کرد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

سیخ های چوبی را از ۱۵ دقیقه قبل درون آب سرد قرار می دهیم تا خیس بخورند و هنگام پخت کباب نسوزند. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ های چوبی قرار می دهیم، سپس با دست انرا شکل می دهیم. توجه داشته باشید مایه کباب اگر بیش از حد باشد به راحتی از روی سیخ ها می ریزد.

مرحله ششم

سیخ های آماده شده را درون سینی فر می چینیم. حالا با یک برش روی گوشت ها کمی روغن می مالیم و درون فر قرار می دهیم. زمان پخت این کباب متفاوت است و بستگی دارد بخواهیم کباب را آبدار سرو کنیم یا خشک.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.