طرز تهیه مرغ مراکشی خوشمزه و مخصوص اسپایسی

طرز تهیه مرغ مراکشی

طرز تهیه مرغ مراکشی , دستور پخت مرغ مراکشی با لیمو و گوجه فرنگی

مرغ مراکشی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور مراکش است که با ادویه های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ مراکشی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کتف یا پایین ران مرغ۱۲ عدد
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد کوچک
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چای خوری
پودر تخم زیره۱ قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
پودر پاپریکا۲ قاشق چای خوری
آب لیمو۳ قاشق غذا خوری
پوست لیموی رنده شدهنصف قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
مخلفات مانند لیمو و گوجهبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ مراکشی

مرحله اول

برای تهیه مرغ مراکشی خوشمزه ابتدا باید گوشت مرغ را طعم دار کنیم، برای این منظور روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش، رنده پوست لیمو، فلفل، پاپریکا، زیره، زردچوبه، تخم گشنیز، آویشن و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر و پیاز را به صورت تکه های درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به خوبی می شوییم، سپس با دستمال خشک کرده و به کاسه حای مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به مواد طعم دهنده آغشته شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس سینی فر را با مقداری روغن چرب کرده و تکه های مرغ را درون سینی می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لیمو ترش و گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه روی سینی فر را با فویل آلومینیومی به طور کامل می پوشانیم و چند سوراخ ریز روی فویل ایجاد می کنیم.

مرحله ششم

حالا سینی را درون فر قرار می دهیم تا غذا به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بپزد. در ۵ دقیقه پایانی فویل را باز کرده و گوجه فرنگی و لیمو خرد شده را اضافه می کنیم، سپس چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا تکه های مرغ طلایی شوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.