طرز تهیه نان روغن جوشی خوشمزه و سنتی به رو کرمانی

طرز تهیه نان روغن جوشی

نان روغن جوشی مشهدی , طرز تهیه نان روغن جوشی , دستور پخت نان روغن جوشی کرمانی

نان روغن جوشی یکی از انواع نان های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر کرمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روغن جوشی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان روغن جوشی
خمیر نان تافتون۲ چونه
کنجد½ قاشق چایخوری
زیره سیاه½ قاشق چایخوری
تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه نان روغن جوشی

مرحله اول

برای تهیه نان روغن جوش خوشمزه و سنتی ابتدا خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا بافت آن سبک شود، سپس ادویه ها را به خمیر اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا به خورد خمیر بروند.

مرحله دوم

حتما باید از ادویه های پودر شده استفاده کنیم، اگر ادویه ها پودر نیستند، حتما آنها را آسیاب کنید، سپس به خمیر بیافزایید. پس از اینکه خمیر و ادویه ها با هم ترکیب شدند، به خمیر به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت خمیر کمی بوی ترشی می گیرد که این موضوع یکی از مراحل پخت نان روغن جوش می باشد و جای نگرانی نیست. در ادامه خمیر را مجددا با دست ورز می دهیم تا به طور کامل هواگیری شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به تکه های کوچک به اندازه یک نارنگی متوسط تقسیم می کنیم و هر کدام را به صورت گرد با دست شکل می دهیم و کنار می گذاریم، سپس هر کدام از خمیرها را با وردنه باز می کنیم و با چنگال روی آنها سوراخ ایجاد می کنیم.

مرحله پنجم

حتما با چنگال خمیرها را سوراخ کنید، چون اگر سوارخ نداشته باشند، هنگام سرخ کردن بیش از حد پف می کنند. در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، خمیرها را درون روغن می اندازیم و هر دو سمت شان را به خوبی سرخ می کنیم تا طلایی رنگ شوند. سپس از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.