طرز تهیه سوفله هویج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه سوفله هویج

سوفله هویج , طرز تهیه سوفله هویج , دستور پخت سوفله هویج و مرغ

سوفله هویج یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه و خوشرنگ بین المللی است که می توانیم با اضافه کردن موادی مثل گوشت مرغ از آن به عنوان یک غذای کامل نیز استفاده کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
هویج۲ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱ فنجان سرخالی
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
جعفری۱ دسته کوچک
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوفله هویج

مرحله اول

برای تهیه سوفله خوشمزه و مخصوص با هویج ابتدا هویج ها را پوست گرفته و به خوبی می شوییم، سپس با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، هویج رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی هویج به طور کامل کشیده شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه به هویج اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را مجددا تفت می دهیم تا با ادویه ها ترکیب شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم، سپس سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن به اندازه ای می زنیم که حجیم شوند و زمانی که کاسه را بر می گردانیم، سفیده تخم مرغ بیرون نریزد. پس از اینکه سفیده تخم مرغ حجیم شد، زرده ها را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زرده ها تخم مرغ را با دور متوسط هم می زنیم تا با سفیده تخم مرغ یکدست شوند. در ادامه پیار را رنده می کنیم و به همراه آرد، شیر، جعفری خرد شده، بکینگ پودر و پنیر پارمزان به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

همزن را کنار می گذاریم و مواد را از یک سمت به صورت چرخشی فولد می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه هویج را که هم دمای محیط شده است، اضافه می کنیم و آنرا نیز به آرامی ترکیب می کنیم تا پف سفیده های تخم مرغ نخوابد.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم و بدنه و کف آنرا با روغن مایه به خوبی چرب می کنیم. حالا مایه سوفله را درون ظرف می ریزیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، ظرف را درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سوفله به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه به طور کامل بپزد. پس از گذشت این زمان فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که گریل را روشن می کنیم، باید کاملا مراقب باشیم تا روی سوفله بیش از حد قهوه ای نشود. در حدی که طلایی شود کافی است. در پایان سوفله را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم کمی از حرارت بیفتد، سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.