طرز تهیه کتلت سیب زمینی با ژامبون خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با ژامبون

کتلت سیب زمینی با ژامبون , طرز تهیه کتلت سیب زمینی با ژامبون

کتلت سیب زمینی با ژامبون یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سیب زمینی با ژامبون در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ لیوان
ژامبون۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا۲۰۰ گرم
آرد سوخاری۱ تا ۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با ژامبون

مرحله اول

برای تهیه کتلت سیب زمینی با ژامبون ابتدا سیب زمینی ها را شسته و آن ها در قابلمه ای با آب فراوان بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخته و نرم شدند؛ آن ها را با گوشتکوب یا چنگال پوره کرده یا رنده کنید.

مرحله دوم

این کار را زمانی که سیب زمینی ها هنوز داغ است انجام دهید. به سیب زمینی های پوره شده، یک عدد تخم مرغ، مقداری فلفل و همین طور نمک و آرد اضافه کنید. مواد را به خوبی ورز دهید تا خمیر شما به دست نچسبد.

مرحله سوم

حالا این خمیر را بر روی یک ورق کاغذ روغنی پهن کنید. نباید خیلی نازک باشد. به کمک یک فنجان و یا قالب گرد خمیرها را قالب بزنید. ژامبون های خرد شده را به همراه ورقه ای از پنیر موزارلا بر روی خمیر برش خورده بچینید.

مرحله چهارم

روی این مواد را دوباره یک دایره خمیری دیگر قرار داده و با فشار دست، گوشه های آن را به هم بچسبانید. سه ظرف تمیز آماده کنید. در یکی آرد، در دیگری باقی تخم مرغ ها و در آخری آرد سوخاری بریزید.

مرحله پنجم

کتلت ها را به ترتیب داخل آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید. حالا باید این کتلت ها را در ماهیتابه سرخ کنید. ماهیتابه را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. روغن آفتابگردان را درون آن بریزید.

مرحله ششم

کتلت ها را داخل ماهیتابه چیده و هر دو سمت آن را با دقت و حوصله سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای طلایی در بیاید. سپس کتلت ها را بر روی کاغذ روغنی چیده و دوباره در فر قرار دهید. باید به مدت ۲۰ دقیقه این کتلت های خوشمزه در فر با دمای ۱۸۰ درجه بپزد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.