طرز تهیه کیش تره فرنگی خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه کیش تره فرنگی

کیش تره فرنگی , طرز تهیه کیش تره فرنگی , دستور پخت کیش تره فرنگی

کیش تره فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور فرانسه است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیش تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
ماست۳ قاشق غذاخوری
روغننصف لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آرد۵ لیوان
کرهبه میزان لازم
تره فرنگی۶ الی ۷ شاخه
نمک و فلفل سیاه و قرمزبه میزان لازم
خامه۲۰۰ میلی لیتر
پنیر چدار رنده شده۱ فنجان

طرز تهیه کیش تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کیش تره فرنگی تره فرنگی تازه را به خوبی شسته و آن را با یک چاقوی بسیار تیز بر روی تخته برش خرد کنید. تره فرنگی خرد شده را با مقدار کمی روغن یا روغن زیتون تفت دهید تا کمی رنگ آن عوض شود.

مرحله دوم

به تره فرنگی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کرده و سپس آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید تا کمی خنک شود. حالا باید لایه بالایی کیش تره فرنگی را آماده کنید. ابتدا خامه، ۱ عدد تخم مرغ و پنیر چدار رنده شده را به همراه کمی نمک در یک کاسه بزرگ و گود بریزید.

مرحله سوم

تمامی این مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید. برای تهیه خمیر کیش تره فرنگی باید ابتدا آرد را الک کنید. سپس آرد را در یک ظرف گود ریخته و وسط آن را به صورت گودال آتشفشانی باز کنید. کمی بکینگ پودر روی آرد بپاشید.

مرحله چهارم

حالا ۱ عدد تخم مرغ، ماست، روغن و کمی نمک را داخل گودال بریزید. برای مخلوط کردن این مواد از وسط شروع کنید. به این شکل که آرد را کم کم به سمت داخل آورده و هم بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که خمیر یکنواخت شود.

مرحله پنجم

حالا تخته خمیر خشک و تمیز را آرد پاشی کنید. خمیر را به کمک وردنه بر روی آن پهن کنید. این خمیر را باید متناسب با اندازه قالب خودتان باز کنید. همه طرف قالب را به خوبی با کره چرب کنید. حالا زمان آن است که خمیر را بر روی قالب قرار دهید.

مرحله ششم

برای این کار باید خمیر را بر روی وردنه بپیچید و آن را داخل قالب پخش کنید. باید از وسط شروع کنید. یادتان باشد که باید خمیر از اطراف قالب آویزان باشد. به طور معمول کافی است تا چیزی در حدود ۲ سانتی متر از خمیر از لبه قالب آویزان باشد و نه بیشتر.

مرحله هفتم

به کمک دست خمیر را به شکل قالب در بیاورید. حتما روی دیواره ها را محکم فشار دهید. حالا می توانید خمیر اضافی را به شکل مرتب برش دهید. حتما روی خمیر را به کمک یک چنگال سوراخ کنید. این کار موجب می شود تا در طمان پختن خمیر در فر، پف نکند.

مرحله هشتم

حالا باید به مدت ۱۰ دقیقه این خمیر را در فر قرار دهید. دمای فر باید ۱۸۰ درجه باشد و حتما فر را از قبل گرم کنید. خمیر تارت نیم پخته را بعد از زمان مشخص از فر خارج کنید. حالا باید تمامی مواد پنیری را به همراه تره فرنگی بر روی آن ریخته و دوباره آن را داخل فر قرار دهید.

مرحله نهم

کمی صبر کنید تا روی کیش تره فرنگی کاملا قهوه ای و خوشرنگ شود. بعد از خارج کردن آن از فر، کمی صبر کرده و سسپس کیش تره فرنگی را با احتیاط از قالب جدا کنید. غذای شما آماده است و می توانید آن را برش زده و سرو کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 23 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.