طرز تهیه کیش بیف و پیاز خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه کیش بیف و پیاز

کیش بیف و پیاز , طرز تهیه کیش بیف و پیاز , دستور پخت کیش بیف و پیاز

کیش ها همان تارت های شوری هستند که با کرم غذایی درست می شود. یکی از کیش های معروف فرانسوی کیش لورن است که از سس سفید و گوشت دنده درست می شود. در این دستور طرز تهیه کیش بیف و پیاز گریل شده بیان شده است که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، طعم فوق العاده ای هم ایجاد می کند که می توان به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی آن را سرو نمود. برای مشاهده اموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیش بیف و پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیش بیف و پیاز
آرد۲۰۰ گرم
آرد نخود۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۱۲۰ گرم
ماست۲ قاشق غذا خوری
نمککمی
مواد میانی
فیله گوساله۳۰۰ گرم
سیر۱ حبه
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
چوب دارچین و برگ بو و زنجبیل تازهبه مقدار لازم
مواد لازم برای کرم سفید
شیر۲ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آردیک و نیم قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
مواد لازم برای رویه
پیاز۳ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه کیش بیف و پیاز

مرحله اول

برای تهیه کیش خوشمزه با بیف و پیاز در ابتدای کار، آرد و آرد نخود و نمک را درون یک کاسه می ریزیم. کره را به آن اضافه کرده و با هم می سابیم تا به خوبی ترکیب شوند. می توان درون غذاساز ریخت تا به صورت ماسه ای در بیاید.

مرحله دوم

سپس زرده تخم مرغ و ماست را به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. سپس آن را لای سلفون قرار می دهیم و کمی با وردنه باز می کنیم. و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

بعد از ۱ ساعت، دو عدد کاغذ روغنی خمیر را ۵ سانت بزرگتر از قالب باز می کنیم و داخل قالب شکل داده و آن را درون فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. فیله گوساله را به صورت نوارهای باریک برش می دهیم.

مرحله چهارم

یک تابه برداشته و گوشت ها را با روغن زیتون و سیر خرد شده تفت می دهیم. وقتی که گوشت ها سرخ شد، به آن کمی نمک، فلفل، چوب دارچین، برگ بو و زنجبیل تازه اضافه کرده و دو لیوان آب جوش می ریزیم و می گذاریم تا کامل بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله برای تهیه کرم سفید، شیر را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. تخم مرغ ها را با همزن دستی می زنیم تا از لختگی خارج شود. آرد را به آن اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله ششم

سپس به شیر گرم اضافه کرده و روی حرارت مرتب هم می زنیم تا مخلوط غلیظ شود. کرم را از روی حرارت برداشته و نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.. پیاز ها را بدون این که سر و ته پیاز را ببریم، پوست کنده و شسته و برش های طولی می زنیم.

مرحله هفتم

سپس داخل ماهیتابه می چینیم و با کمی روغن زیتون پیاز ها را در حد نرم شدن تفت می دهیم و زیر و رو می کنیم. در ادامه وقتی که خمیر تارت پخته شد، کرم سفید را درون آن می ریزیم. گوشت پخته شده را روی کرم می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی آن را کمی پنیر رنده شده به صورت پخش به همراه مابقی سس را می ریزیم. در آخر پیاز ها را دور تا دور تارت به ترتیب چیده و مابقی گوشت را وسط می ریزیم و کمی پنیر رنده شده روی تارت می پاشیم.

مرحله نهم

سپس آن را داخل فر با دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و ۴۵ دقیقه اجازه می دهیم به آرامی پخته شود. و روی کیش طلایی شود. کیش را از فر در آورده و می توان روی سطح آن را با مخلوط پاپریکا یا فلفل قرمز و روغن داغ تزیین نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی پلو شوید با نخود فرنگی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا در کنار مرغ یا ماهیچه سرو می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه کوفته فلفلی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته فلفلی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته فلفلی کوفته فلفل یکی از انواع کوفته های پرطرفدار و بسیار خوشمزه ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه حلوای عسلی خوشمزه بدون شکر به روش شمالی

طرز تهیه حلوای عسلی خوشمزه بدون شکر به روش شمالی

طرز تهیه حلوای عسلی حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.