طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت قلقلی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت قلقلی

قورمه سبزی با گوشت قلقلی , طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت قلقلی , دستور پخت قورمه سبزی با گوشت قلقلی

خورش قورمه سبزی با گوشت قلقلی یکی از انواع روش های پخت این خورش است که به دلیل استفاده از گوشت چرخ کرده خیلی سریعتر آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی قرمه سبزی۱ کیلوگرم
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
لوبیا قرمز یا لوبیاچیتییک دوم پیمانه
لیمو عمانی۳ عدد
پر لیمو۱ قاشق چایخوری
پیاز۳ عدد
زعفرانبه میزان لازم
آب قلم یا قلمبه میزان لازم
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای پخت قورمه سبزی با گوشت قلقلی می توان از لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و همین طور لوبیا چشم بلبلی استفاده کرد. انتخاب با شماست. تنها باید از شب قبل حبوبات را در آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم

سبزی ها را به خوبی پاک کرده و بشویید. جهت اطلاع شما باید بگوییم که به شکل سنتی سبزی قورمه سبزی از این قرار است: تره، جعفری، اسفناج، شنبلیله و گشنیز. مقدار و نسبت این سبزی ها در طعم نهایی بسیار تاثیرگذار است.

مرحله سوم

برای مثال: در یک کیلوگرم سبزی باید ۷۰۰ گرم جعفری و تره، ۲۰۰ گرم اسفناج و ۱۰۰ گرم ترکیب شنبلیله و گشیز باشد. شنبلیله زیاد خورش شما را تلخ می کند. سبزی قرمه سبزی را باید حسابی ریز خرد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی خورشتی را با روغن تفت دهید تا سبک شده و رنگ آن عوض شود. ابتدا باید اجازه دهید تا سبزی بر روی حرارت بدون روغن تفت بخورد تا آب اضافی اش بخار شود سپس روغن را اضافه کنید.

مرحله پنجم

پیازها را پوست گرفته و خوب بشویید. بر روی تخته برش پیازها را به شکل نگینی خرد کرده و سپس آن را درون قابلمه مورد نظر با کمی روغن تفت بدهید تا سبک شده و شفاف شود. سبزی سرخ شده را به پیاز اضافه کنید.

مرحله ششم

آن را هم بزنید. حالا کمی فلفل و زردچوبه به مواد اضافه کرده و بگذارید تا تفت بخورد. در این مرحله لوبیا را به همراه آب قلم یا قلم گوسفندی داخل قابلمه بریزید. به میزان لازم آب جوش روی خورش بریزید . اجازه دهید تا ابتدا خورش به جوش بیاید و قل بزند.

مرحله هفتم

سپس زیرش را کم کنید و بگذارید تا آهسته بجوشد. این مساله باعث می شود تا قرمه سبزی بهتر جا افتاده و حسابی روغن بیندازد. در این مرحله باید گوشت های قلقلی را درست کنید. گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران ورز بدهید.

مرحله هشتم

به آن کمی پیاز رنده شده که آبش را گرفته اید اضافه کنید. حسابی ورز دهید تا کاملا یک دست شود. سپس گوشت را با دست برداشته و گلوله کنید. بهتر است این قلقلی ها یک اندازه باشد. در اواسط پخت گوشت های قلقلی را به خورش اضافه کنید.

مرحله نهم

قبل از اضافه کردن لیمو عمانی باید با چنگال روی آن سوراخ کنید. به مدت یک ربع لیمو را در آب گرم قرار دهید تا تلخی آن خارج شود. بعد از گذشت ۲ ساعت از پخت خورش لیمو عمانی و پرلیمو را به خورش اضافه کنید.

مرحله دهم

در اواخر پخت در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا حسابی روغن بیندازد. کمی خورش را بچشید و در صورت لزوم دوباره کمی نمک به آن اضافه کنید. در آخر زعفران را اضافه کرده و اجازه دهید تا یکی دو جوش بزند. بعد می توانید زیر قابلمه را خاموش کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه میت بال خوشمزه و مجلسی سوئدی با گوشت و مرغ

طرز تهیه میت بال خوشمزه و مجلسی سوئدی با گوشت و مرغ

طرز تهیه میت بال میت بال یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص سوئدی است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر دنیا شناخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی …

طرز تهیه آش گوشت بوشهری خوشمزه و غلیظ به روش سنتی

طرز تهیه آش گوشت بوشهری خوشمزه و غلیظ به روش سنتی

طرز تهیه آش گوشت بوشهری آش، یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی می باشد که به عنوان وعده ناهار یا شام در روزهای سرد سال، طرفداران زیادی دارد. اگر از آن …

طرز تهیه آش کله جوش خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه آش کله جوش خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه آش کله جوش آش کله جوش یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با سبک های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.