طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی به روش سنتی تبریزی

طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

خورش قورمه سبزی یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که در تمام دنیا مشهور است. اکثر ایرانی ها عاشق این خورش هستند و وجود سبزی های معطردر آن، بو و طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. این خورش را در کنار برنج سرو می کنند. دستور اصلی این خورش، لوبیا قرمز دارد. اما در این دستور قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی پخته می شود. لوبیا چشم بلبلی نسبت به بقیه حبوبات دیگر خوش عطر تراست و طعم فوق العاده ای در خورش ایحاد می کند.

مواد لازم برای ۳ نفر
سبزی قورمه۳۰۰ گرم
روغنبه مقدار لازم
پیاز۲ عدد
گوشت گوسفندی تکه شده۳۰۰ گرم
زردچوبهبه مقدار لازم
لوبیا چشم بلبلینصف پیمانه
لیمو عمانی۲ عدد
تمر هندیبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

دستور پخت قورمه سبزی با لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول

ابتدا یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سبزی قورمه سبزی را درون آن ریخته و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود و حجمش نصف شود. باید مراقب باشیم که سبزی ها نسوزد. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس آن را ریز خرد می کنیم. در یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز ها را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. گوشت را تکه تکه کرده و درون پیاز تفت می دهیم تا کمی رنگ آن تغییر پیدا کند.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه را به آن اضافه می کنیم. سپس لوبیا را که از شب قبل خیس کرده ایم، به گوشت اضافه کرده و سه لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم. سپس با حرارت کم می گذاریم تا گوشت و لوبیا پخته شود.

مرحله چهارم

سبزی سرخ شده را به همراه لیمو عمانی به گوشت اضافه کرده و می گذاریم تا کامل پخته شود. دو ساعت بعد از پخت، عصاره تمر هندی و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مجددا ۱ ساعت دیگر زمان می دهیم تا کاملا جا بیفتد و روغن بیندازد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 30 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.