طرز تهیه دونات کریپسی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه دونات کریپسی

دونات کریپسی , طرز تهیه دونات کریپسی , دستور پخت دونات کریپسی

دونات یکی از شیرینی های بین المللی است که در روغن سرخ یا در فر طبخ می شود. دونات از خمیر به عمل آمده تهیه می شود که بافت خیلی نرم و سبکی دارد و وقتی که پخته می شود بافت تو خالی و پفکی را بوجود می آورد. دونات را می توان با پودر قند یا شکلات ذوب شده تزیین نمود و در وعده های صبحانه، عصرانه و میان وعده سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات کریپسی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دونات کریپسی
آرد۵ پیمانه
کره۷۰ گرم
شیریک و نیم پیمانه
آب گرمیک سوم پیمانه
شکرنصف پیمانه
تخم مرغ۲ عدد درشت
مایه خمیرچهار و نیم قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه دونات کریپسی

مرحله اول

برای تهیه دونات خوشمزه و مخصوص به روش کریپسی در ابتدای کار، شیر، آب ولرم، کره، تخم مرغ، مایه خمیر، شکر و نمک را درون یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم. سپس آرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس برای مدت ده دقیقه ورز می دهیم یا صد بار آن را روی سطح کار می کوبیم تا خمیر لطیف و نرمی بدست آید. اجازه می دهیم خمیر استراحت کند تا حجم خمیر دو برابر شود. حالا با وردنه به ضخامت یک سانت خمیر را باز می کنیم.

مرحله سوم

سپس با کاتر یا لیوان خمیر را با اندازه یکسان قالب می زنیم. در ادامه روی خمیر ها را با یک پارچه یا پلاستیک تمیز پوشانده و مجدد یک ربع ساعت استراحت می دهیم. یک تابه عمیق را برداشته و با مقدار زیادی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

وقتی روغن داغ شد، دونات ها را با حرارت ملایم سرخ می کنیم. مدام دونات ها را در روغن می چرخانیم تا هر دو طرف آن به خوبی و آرامی سرخ شود. سپس در مخلوط شکر و دارچین می غلتانیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.