طرز تهیه پاستا گوشت چرخ کرده خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا گوشت

پاستا گوشت , طرز تهیه پاستا گوشت , دستور پخت پاستا گوشت چرخ کرده

بیکد زیتی (Baked ziti) یک نوع غذای معروف ایتالیایی و آمریکایی است. این غذا با پاستای زیتی و سس تهیه می‌ شود. در این غذا سس پخته و تهیه می‌ شود و همزمان زیتی نیز در آب و نمک پخت می ‌شود. سس این غذا می‌ تواند یک سس گوجه فرنگی ساده باشد یا سس مارینارا و غیره یا شامل گوشت و سبزیجات شود. روش‌های پخت متعددی برای این غذا هاست که معمولا از پنیر پارمزان، پنیر گودا و ریکوتا و موزارلا و چدار استفاده می ‌شود. طبیعی است که هر چقدر پنیر آن بیشتر باشد خوشمزه ‌تر خواهد شد. این غذا فوق العاده خوشمزه و لذیذ است و مطمئنا با یکبار درست کردن آن تبدیل به یکی از وعده های غذایی ماهیانه یا حتی هفتگی خواهد شد. شبیه ترین شکل پاستا به زیتی پنه ریگاته است که در صورت نبود، امکان جایگزینی هر پاستای دیگری وجود دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا گوشت در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پاستا گوشت
کره هم دمای محیط شده۵۵ گرم
شیرسه چهارم پیمانه
آرد۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۴۵ گرم
خمیر مایه۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری سر خالی
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه پوره شده۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
کچاپ۱ ذقاشق غذا خوری
فلفل و نمکبه میزان لازم
اورگانو یا ریحان پودر شده۱ تا ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پاستا گوشت

مرحله اول

برای تهیه پاستای خوشمزه با گوشت چرخ کرده در ابتدای کار، پیاز را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می ‌کنیم، سپس با کمی روغن و پودر سیر تفت می‌ دهیم تا پیاز به خوبی سبک و شیشه ای شود و با پودر سیر یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می‌ کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت به طور کامل تغییر کند. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوره می ‌کنیم و به همراه نصف فنجان آب به تابه اضافه کرده و صبر می‌ کنیم تا گوشت به طور کامل بپزد.

مرحله سوم

پس از اینکه آب درون تابه به طور کامل کشیده شد، رب گوجه فرنگی را به همراه کچاپ، فلفل سیاه و نمک اضافه می‌ کنیم. اورگانو یا ریحان پودر شده را اضافه می ‌کنیم. مخلوط گوشت را روی حرارت کم قرار می‌ دهیم تا جا بیفتد.

مرحله چهارم

در این فاصله پاستا را داخل آب جوش و نمک می‌ ریزیم تا کمی بپزد. باید کم پخته شود یعنی دور آن پخته و وسط آن خام باشد چون در فر هم می‌ خواهد بپزد. در این بین مدام امتحان می‌ کنیم که کامل بپزد چون در فر برود خمیر می ‌شود.

مرحله پنجم

وقتی که پاستا پخت آن را صاف می ‌کنیم. ظرف مورد نظر را خوب چرب می ‌کنیم. نیمی از پاستا را داخل ظرف می ‌ریزیم. خامه معمولی را به آن اضافه می‌ کنیم و مخلوط می ‌کنیم. پنیر گودا و کمی پنیر پیتزا اضافه می‌ کنیم.

مرحله ششم

سس گوشت را اضافه می ‌کنیم. بقیه پاستا را می ‌ریزیم.‌ سپس مابقی مواد گوشتی را هم اضافه می ‌کنیم. پنیر پیتزا را به آن اضافه می‌ کنیم و روی آن را فویل می‌ کشیم و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار می‌ دهیم تا پخته شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 30 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.