طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی

خمیر پیتزا نیویورکی , طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی , دستور پخت خمیر پیتزا نیویورکی

پیتزا یکی از غذاهای بین المللی و فست فودی است که طرفداران زیادی دارد. اصلیت این غذا مربوط به ایتالیا است که در اصل یک لایه نان، سس و پنیر پیتزا است. خمیر پیتزا را می توان به صورت آماده تهیه کرد اما بهتر است این خمیر در منزل تهیه شود. در دستور زیر، طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی بیان شده است. مواد روی آن می تواند به دلخواه انتخاب شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر پیتزا نیویورکی
آب گرمیک و یک چهارم پیمانه
مایه خمیرنصف قاشق چای خوری
عسل۱ قاشق چای خوری
نمک (ترجیحا دریایی)نصف قاشق غذا خوری
آرد نان۳ و یک سوم پیمانه

طرز تهیه خمیر پیتزا نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه خمیر پیتزای خوشمزه و مخصوص به روش نیویورکی در ابتدای کار، آب گرم و عسل و نمک و خمیر مایه را درون یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. درب ظرف را می بندیم و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا خمیر مایه به عمل آید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را درون یک کاسه می ریزیم. وسط آرد را گود کرده و آب و خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه کرده و در حد دو دقیقه ورز می دهیم. روی آن را می پوشانیم. حالا باید پنج ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند.

مرحله سوم

وقتی که خمیر به خوبی استراحت کرد، حجم ان تقریبا دو برابر می شود. حالا پف خمیر را به خوبی می گیریم، سپس آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می گیریم. با این مقدار خمیر تقریبا ۸ چانه بدست می آید.

مرحله چهارم

که خمیر ها را درون دو ظرف گود مجزا گذاشته و روی آن را سلفون می کشیم و برای یک شب درون یخچال می گذاریم. خمیر پیتزا نیویورکی ما آماده است. قبل از مصرف یک ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد.

مرحله پنجم

فر را روی دمای ۲۷۹ درجه گذاشته تا داغ شود. یک قسمت خمیر را روی صفحه آرد پاشی شده باز کرده به طوری که خمیر لبه دار شود. سس سفید را روی سطح خمیر می زنیم و پنیر موتزارلا را روی آن می ریزیم. حالا پیتزا را داخل فر می گذاریم.

مرحله ششم

حالا دمای فر را به ۲۵۰ درجه کاهش می دهم. به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه می پزیم. بهتر ایت برای باز کردن خمیر از وردنه استفاده نشود. در این مدل خمیر وسط نازک تر از خمیر لبه ها است. بهتر است خمیر را روی ظرف داغی که از قبل درون فر داغ شده است، قرار دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 28 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.