طرز تهیه بلدرچین تنوری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه بلدرچین تنوری

بلدرچین تنوری , طرز تهیه بلدرچین تنوری , دستور پخت بلدرچین تنوری

بلدرچین یکی از پرندگانی است که پرورش داده می شود و در قصابی ها و سوپر مارکت ها به فروش می رسد. از آن جا که گوشت بلدرچین طبع بسیار گرمی دارد و بسیار مقوی است، برای درمان بیماری ها و حتی برای تقویت بیماران بعد از درمان نیز بکار می رود. گوشت بلدرچین بسیار خوشمزه است که حتما باید درست طبخ شود وگرنه بوی آن آزار دهنده است. در این دستور، طرز تهیه بلدرچین تنوری بیان شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلدرچین تنوری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بلدرچین تنوری
بلدرچین تازه یا یخ زدهبه مقدار لازم
پیاز بزرگ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پودر سیربه مقدار لازم
آبلیموبه مقدار دلخواه
سیب زمینیبه مقدار لازم
هویج۲ عدد
روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه بلدرچین تنوری

مرحله اول

برای تهیه بلدرچین خوشمزه و مخصوص به روش تنوری در ابتدای کار، بلدرچین ها را به خوبی می شوییم. در ادامه داخل شکم آن ها را تمیز می کنیم ولی پوست بلدرچین ها را نباید جدا کنیم. در ادامه بلدرچین ها را درون یک کاسه قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ عدد از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و روی بلدرچین ها می ریزیم. در ادامه مقداری فلفل سیاه، نمک، پودر سیر و کمی آبلیمو اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا با ترکیب پیاز و ادویه ها داخل شکم بلدرچین ها را پر کرده و مجددا بلدرچین ها را درون ظرف قرار می دهیم. در ادامه روی ظرف را می پوشانیم وداخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۳ تا ۴ ساعت به خوبی مزه دار شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه بلدرچین ها به خوبی طعم دار شدند، یک ظرف مناسب فر یا توستر را برداشته و کمی کف آن را با کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت حلقه ای خرد می کنیم وکف ظرف می چینیم.

مرحله پنجم

سپس بلدرچین ها را روی پیاز ها می گذاریم. حالا سیب زمینی و هویج را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم و به صورت پخش دور بلدرچین ها می ریزیم.

مرحله ششم

روی ظرف را فویل می کشیم و چند سوراخ ایجاد می کنیم. ظرف را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت یک و نیم ساعت تا ۲ ساعت قرار می دهیم. اگر از توستر استفاده می شود، ۱۰ درجه کمتر انتخاب می شود.

مرحله هفتم

وقتی که بلدرچین ها خوب پخته شد، از فر در آورده و روی بلدرچین ها را با کمی روغن و زعفران رومال می کنیم. سپس داخل فر با گریل به مدت ۵ دقیقه قرار می دهیم تا روی آن طلایی و سوخاری شود. سپس به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.