طرز تهیه بلدرچین پرتقالی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه بلدرچین پرتقالی

طرز تهیه بلدرچین پرتقالی , دستور پخت بلدرچین پرتقالی

بلدرچین یکی از پرندگانی است که به دلیل جثه کوچکی که دارد، بسیار مقوی و خوشمزه است. گوشت بلدرچین طبع گرمی دارد و به همین دلیل به عنوان غذایی که در بیماری ها تجویز می شود از آن استفاده می کنند. بلدرچین روش پخت های متفاوتی دارد ولی از آن جا که کمی بوی آن ممکن است آزار دهنده باشد، روش پخت آن بسیار مهم و روی مزه غذا تاثیر مستقیمی دارد. بلدرچین پرتقالی یک روش پخت بسیار آسان و خوشمزه است که آب پرتقال طعم بسیار خوبی به گوشت بلدرچین می دهد. این غذا را می توان در کنار انواع برنج ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحه به مرحله طرز تهیه بلدرچین پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلدرچین۴ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
زعفران دم کشیدهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
آب پرتقال۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
رنده پوست پرتقال۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بلدرچین پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه بلدرچین خوشمزه و مخصوص با طعم پرتقالی در ابتدای کار، بلدرچین ها را شسته و پاک می کنیم. سپس درون یک کاسه قرار می دهیم. زعفران دم کشیده و فلفل سیاه را روی آن ریخته و ماساژ می دهیم تا بلدرچین ها مزه دار شود.

مرحله دوم

روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و در یخچال استراحت می دهیم. می توان از شب قبل بلدرچین ها را مزه دار کرد. یا حداقل ۳ ساعت قبل از پخت آن را مزه دار کرد و استراحت داد. یک تابه را برداشته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

کره را درون تابه می اندازیم تا آب شود. کمی روغن مایع هم به آن اضافه می کنیم تا کره نسوزد. سپس بلدرچین ها را درون تابه سرخ می کنیم. همه اطراف بلدرچین ها باید برشته شود. سرخ کردن را با حرارت بالا انجام می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه بلدرچین های سرخ شده را از تابه خارج کرده و پیاز ها را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم

سپس به آن فلفل سیاه و زردچوبه و رنده پوست پرتقال اضافه می کنیم و تفت می دهیم. آب پرتقال را به پیاز ها اضافه کرده و مخلوط می کنیم. نصف لیوان آب هم اضافه می کنیم و سپس بلدرچین ها را به تابه بر می گردانیم.

مرحله ششم

کمی زعفران و نمک هم به آن اضافه کرده و درب تابه را می بندیم و می گذاریم تا با حرارت ملایم پخته شود. وقتی بلدرچین ها پخته شد و سس غلیظ شد، بلدرچین ها را درون ظرف مناسب می کشیم و کمی از سس را روی آن می ریزیم و یا کنار آن قرار می دهیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 31 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه فته لبنانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فته لبنانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فته لبنانی معمولا فته در منوی رستوران‌های عربی پیدا می ‌شود که عموما یه عنوان یک عصرانه یا پیش غذا حسابی اشتها آور است. مواد اصلی فته را، نان، نخود …

طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ خوشمزه و ساده ایتالیایی

طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ خوشمزه و ساده ایتالیایی

طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ اسپاگتی سیر و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ایتالیایی است که با مواد ساده و متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه کوفته ترکیه ای خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوفته ترکیه ای خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوفته ترکیه ای کوفته ترکیه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار معروف کشور ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این کوفته خوشمزه در ترکیه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.