طرز تهیه سالاد تربچه و هویج خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه سالاد تربچه و هویج

سالاد تربچه و هویج , طرز تهیه سالاد تربچه و هویج , دستور پخت سالاد تربچه و هویج

سالاد ها یکی از مواد غذایی است که در کنار غذا یا به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. در سالاد ها معمولا از ترکیب سبزیجات استفاده می شود. در سالاد تربچه و هویج همانطور که از نامش پیداست از پیاز و هویج و تربچه در کنار گشنیز مخلوط و با سسی که در دستور است مزه دار می شود. این سالاد را می توان به عنوان یک سالاد رژیمی و در کنار غذای اصلی سرو می کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد تربچه و هویج در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد تربچه و هویج
تربچهچند عدد
هویج۲ عدد
پیاز سبز۴ عدد
برگ تازه گشنیزیک چهارم فنجان
مواد لازم برای سس
پوست لیمو تازه۱ عدد
آب لیمو تازه۳ قاشق چای خوری
سرکه سیب۱ قاشق غذا خوری
عسل خام۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
نمک دریا و فلفل ساییده شدههر کدام یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد تربچه و هویج

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با تربچه و هویج در ابتدای کار، همه سبزیجات را می شوییم. تربچه و هویج را به صورت ورقه ای خیلی نازک خرد می کنیم. در ادامه پیاز سبز و گشنیز را هم به صورت هلالی یا نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله همه سبزیجات خرد شده را در یک کاسه بزرگ می ریزیم. برای تهیه سس مخصوص یک شیشه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه ساییده شده و روغن زیتون را درون شیشه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا سرکه و عسل را به شیشه اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به همراه رنده پوست لیمو اضافه می کنیم، سپس درب شیشه را می بندیم و آنرا به شدت تکان می دهیم تا مواد سس به صورت کامل مخلوط شود.

مرحله چهارم

سپس سس را روی سبزیجات خرد شده می ریزیم و خوب ترکیب می کنیم تا سس به خورد مواد برود و آن ها را پوشش دهد. سپس سالاد را حداقل ۱ ساعت یا یک شب درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی مزه دار شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.