طرز تهیه نات بار فندقی، یک میان وعده خوشمزه و بسیار مقوی

طرز تهیه نات بار فندقی

نات بار فندقی , طرز تهیه نات بار فندقی , دستور پخت نات بار فندقی

نات بار فندقی میان وعده ای سالم، پر انرژی و بدون گلوتن می‌ باشد که بدلیل غنی شدن با فیبر، میان وعده ای کامل برای تمامی افراد در سنین مختلف، بخصوص ورزشکاران است. نات بار یک میان‌ وعده سالم و خوشمزه بر پایه فندق برای تامین مواد ‌معدنی مورد نیاز بدن است که برای روز های پر فعالیت فکری و بدنی گزینه مناسبی برای تامین انرژی بدن می باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نات بار فندقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نات بار فندقی
پودر نارگیل۱۰۰ گرم
فندق آسیاب شده۲۰ گرم
شیره افرا (شیره انگور، عسل و … )۲۰ گرم
روغن نارگیل۷۰ گرم
شیر سویا یا شیر۲۰ گرم
مواد لازم برای رویه
شکلات فندقیبه مقدار لازم
نارگیل خرد شده و بادام زمینیبه مقدار لازم

طرز تهیه نات بار فندقی

مرحله اول

برای تهیه نات بار خوشمزه و مخصوص با طعم فندقی در ابتدای کار، مواد پایه را تهیه می کنیم. برای این کار، پودر نارگیل، فندق آسیاب شده، شیره افرا و اگر در دسترس نبود می توانیم شیره انگور یا عسل را جایگزین کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن نارگیل را به همراه شیر سویا در مخلوط کن می ریزیم و کاملا مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم یکدست شوند. در یک سینی مناسب کاغذ روغنی قرار می ‌دهیم و مواد پایه را می‌ ریزیم و به خوبی فشار می ‌دهیم.

مرحله سوم

مواد را باید به خوبی فشار دهیم تا کاملا فشرده شود، سپس شکلات فندقی را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و روی بخار کتری یا سماور قرار می دهیم تا شکلات فندقی به روش بن ماری به طور کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

سپس روی مواد پایه می ‌ریزیم و بادام زمینی و نارگیل خرد شده را روی شکلات می ‌ریزیم. به مدت یک ساعت در یخچال قرار می ‌دهیم. سپس از یخچال خارج کرده و برش می ‌زنیم. این شیرینی را در ظرف در بسته و در یخچال نگه داری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.