طرز تهیه سولو کوفته، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه سولو کوفته

سولو کوفته , طرز تهیه سولو کوفته , دستور پخت سولو کوفته

کوفته در زبان ترکی استانبولی همان کتلت ایرانی است که دارای تنوع زیادی می ‌باشد و بعد از پخت معمولاً با سس گوجه فرنگی و رب، پنیر های آب شده و یا سس مخصوص پیاز قرمز و سماق سرو می ‌شود. کوفته یکی از معروف ترین غذا های خیابانی ترکیه محسوب می ‌شود که روی منقل یا گریل کباب شده و با سس پیاز قرمز و سماق لای نان مخصوص ترکیه بنام پیده و یا لواش فروخته می ‌شود. خورشت کوفته هم یک غذای خوشمزه ترکی به نام سولو کوفته می ‌باشد. این غذا برای نهار یا شام بسیار عالی است و طعم کوفته ایرانی می ‌دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سولو کوفته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه میزان لازم
پودر سیر و پودر پونه کوهیبه میزان لازم
بلغور۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
سیب زمینی متوسط۲ عدد

طرز تهیه سولو کوفته

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه سولو به روش ترکیه ای در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را با فشار دست به طور کامل می گیریم، سپس به کاسه منتقل می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و مقداری پونه کوهی پودر شده و ۱ پیمانه بلغور خیلی ریز به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به مدت ۵ دقیقه خوب ورز می‌ دهیم.

مرحله سوم

سپس می ‌گذاریم نیم ساعت در یخچال، استراحت کند. حالا مواد را به کوفته قلقلی های کوچک تبدیل کرده و در سینی قرار می ‌دهیم و روی آنها را آرد می ‌پاشیم و در آرد می غلتانیم. حالا در یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. یک عدد پیاز را شسته و پوست کنده و نگینی خرد می کنیم و تفت می ‌دهیم و بعد به آن رب گوجه فرنگی اضافه کرده و تفت می ‌دهیم. حالا سیب‌زمینی را نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و سپس ۲ الی ۳ لیوان آب جوش اضافه می‌ کنیم. بعد نمک و فلفل سیاه را به همراه کوفته قلقلی ها به قابلمه اضافه کرده و می ‌گذاریم به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

حالا به آن مقداری ریحان خشک پودر شده و مقداری نعنای خشک پودر شده و مقداری هم پونه کوهی خشک پودر شده اضافه می ‌کنیم و می‌ گذاریم ۱۰ دقیقه دیگر بپزد. غذا که کاملا جا افتاد آماده سرو است. می‌توان با ماست ساده یا موسیر آن را سرو کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 14 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه آبگوشت یخنی نخود خوشمزه به روش شیرازی

طرز تهیه آبگوشت یخنی نخود خوشمزه به روش شیرازی

طرز تهیه آبگوشت یخنی نخود آبگوشت یخنی نخود، یکی از غذاهای محلی و اصیل شیرازی است که بسیار خوشمزه و فوق‌العاده است، این غذا در شهرهای مختلف با روش‌های متفاوتی درست می‌شود. …

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ ساده با طعمی خوشمزه

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ ساده با طعمی خوشمزه

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ خوراک کدو و قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه املت سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه املت سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه املت سبزیجات املت سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.