طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان

سالاد مرغ و بادمجان , طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان , دستور پخت سالاد مرغ و بادمجان

بیشتر افرادی که طرفدار سالادهای خوشمزه هستند دوست دارند تا طعم های تازه را امتحان کنند و با آماده کردن یک سالاد ساده و خوشمزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن لذت ببرند. سالاد‌ها می توانند یه وعده غذایی کامل و در عین حال مفید و خوشمزه باشند فقط کافیست که دانست از چه موادی داخل آنها استفاده شده است تا ارزش غذایی آنها کامل باشد. سالاد مرغ و بادمجان، هم جز سالاد‌های فوق العاده خوشمزه و در عین حال مقوی است که برای دورهمی های دوستانه بسیار لذتبخش است. این سالاد در نهایت سادگی مجلسی است و به صورت قالبی تهیه می شود که می توان برای مهمانی ها تهیه کرد. حتی می توان این سالاد را به صورت تک نفره درون ظرف های کوچک تهیه و سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد مرغ و بادمجان
سینه مرغ۵۰۰ گرم
بادمجان۴ تا ۵ عدد
هویج رنده شده۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده۱ عدد
گردو خرد شدهبه میزان لازم
سس مایونزبه مقدار لازم
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه وادویه دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با مرغ و بادمجان در ابتدای کار، فیله های مرغ را با نمک و ادویه درون یک قابلمه می ریزیم و با کمی آب می پزیم. سپس آن را ریش ریش می کنیم. یک پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. قارچ ها را ورقه کرده و با پیاز ها تفت می دهیم. سپس نمک و ادویه را می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

بادمجان ها را پوست کند و به صورت ورقه ای برش می زنیم. مقداری نمک به آن می پاشیم و اجازه می دهیم حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند تا بادمجان ها آب بیندازد. بعد آب اضافی آن را می گیریم. یک تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

بادمجان ها را در تابه سرخ کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس یک قالب مناسب را انتخاب می کنیم. کف و دیواره های آن را با سلفون می پوشانیم. بادمجان ها را روی دیواره و کف قالب می چینیم.

مرحله پنجم

سپس یک لایه مرغ ریش ریش شده می ریزیم. سس مایونز و هویج رنده شده را روی آن پخش می کنیم. مجدد سس مایونز ریخته و مخلوط قارچ و پیاز سرخ شده را می ریزیم. یک لایه دیگر سس مایونز ریخته و در نهایت گردو خرد روی آن می پاشیم.

مرحله ششم

در نهایت لبه های بادمجان ها را بر می گردانیم. سپس قالب را برای ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد منسجم شود. سپس در ظرف مناسب برگردانده و سلفون را به آرامی از آن جدا می کنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 7 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.