طرز تهیه لی فافا پاراتا غذای خوشمزه و سیاده به روش هندی

طرز تهیه لی فافا پاراتا

لی فافا پاراتا , طرز تهیه لی فافا پاراتا , دستور پخت لی فافا پاراتا

لی فافا پاراتا یا پاراتای سربسته یک نان تو پر است که اصلیت این نوع پاراتا از استان های شمالی هند می ‌باشد و خمیری است. این نان اغلب با سبزیجات پر و به شکل پاکت نامه (چهارگوش) فرم داده می ‌شود و در وعده صبحانه همراه ماست یا انواع چنتی ها سرو می ‌شود. مواد میانی پاراتا را می ‌شود به دلخواه گیاهی یا گوشتی انتخاب کرد. اما بعد از آماده سازی نباید روغنی داشته باشد که از خمیر بیرون بزند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لی فافا پاراتا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم لی فافا پاراتا
آرد نانوایییک و نیم پیمانه
آرد سبوسدارنصف پیمانه
نمک۱ قاشق چای خوری
آببه میزان لازم
مواد میانی
پنیر موزارلا یا پنیر ورقه ایبه میزان لازم
کره ذوب شدهبه میزان لازم

طرز تهیه لی فافا پاراتا

مرحله اول

برای تهیه غذای هندی خوشمزه با نام لی فافا پاراتا در ابتدای کار، خمیر را تهیه می کنیم. برای خمیر، آرد مخصوص نانوایی، آرد سبوسدار و نمک را درون یک کاسه، با هم مخلوط می ‌کنیم و کم کم به آن آب اضافه می ‌کنیم تا خمیر جمع شود.

طرز تهیه لی فافا پاراتا

خمیر را کاملاً ورز می‌ دهیم تا خمیر صاف و یکدستی حاصل شود. سپس به خمیر یک ربع استراحت می‌ دهیم. خمیر را به چهار چانه تقسیم می‌ کنیم. هر چانه را به شکل دایره باز کرده و مواد میانی را وسط آن می‌ ریزیم.

مرحله سوم

در صورت تمایل روی مواد، پنیر موتزارلا یا پنیر ورقه ای گذاشته و خمیر را به صورت چهار گوش از هر طرف جمع می‌ کنیم.یک تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. کمی تابه را چرب می کنیم و پاراتا را درون آن، می‌پزیم.

طرز تهیه لی فافا پاراتا

در این مرحله وقتی رنگ خمیر تغییر کرد روی سطح پاراتا، به صورت یکدست کره آب شده می‌ مالیم تا نان ها برشته شوند. در تمام مدت پخت شعله باید ملایم باشد تا خمیر پر شده کامل بپزد. پاراتاها همیشه داغ سرو می‌شوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 26 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.