طرز تهیه پیراشکی هندی خوشمزه و تند به روش سنتی بازاری

طرز تهیه پیراشکی هندی

پیراشکی هندی , طرز تهیه پیراشکی هندی , دستور پخت پیراشکی هندی

حتی اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که اهمیت زیادی به کالری غذا میدهید، هراز گاهی خوب است خودتان را به صرف یک وعده پرکالری اما بسیار خوشمزه مهمان کنید، پیراشکی هندی یکی از آن غذاهایی است که محبوبیت زیادی را پیدا کرده است و جالب است بدانید که ادویه جات مخصوص در آن باعث بالارفتن سوخت و ساز شما شده و همچنین انرژی کافی و مناسبی به شما برای ادامه روزتان خواهد داد. در اکثر خانه های ایرانی، کودکان هرازگاهی علاقه زیادی به خوردن غذاهای فست فودی از خود نشان میدهند، شما میتوانید این غذا را در خانه برایشان تهیه نمایید، قطعا کودکانتان از ترکیب جذاب سبزیجات مقوی با نان پیراشکی همراه با سس گوجه فرنگی لذت خواهند برد. همچنین پیراشکی هندی انتخابی ویژه برای مهمانی ها و مناسبت های خاص میباشد و شما میتوانید آن را به تعداد زیاد تهیه نموده و در میز پذیرایی به همراه ریحان های تازه و گوجه و زیتون قرار دهید و روزی فوق العاده را برای عزیزانتان بسازید. اگر مشغول به کاری هستید و برای صرف ناهار در شرکت، به دنبال غذایی سبک، خوشمزه هستید میتوانید از شب قبل پیراشکی هندی را برای خود آماده کنید و روز بعد میل نمایید.

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر
گوجه فرنگی1 عدد
پیاز1 عدد
فلفل تند3 عدد
قارچ4 عدد
رب گوجه فرنگی1 قاشق مرباخوری
جعفری1 دسته کوچک
نودل1 بسته
نان تستبه تعداد کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
ادویه کاری1 قاشق چایخوری
پودر سوخاریبه مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی هندی

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی هندی خوشمزه ابتدا تابه ای را بر روی گاز قرارداده، کف آن را با یکی دو قاشق غذاخوری روغن مایع چرب نمایید، پس از داغ شدن روغن پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. سپس گوجه فرنگی، قارچ و فلفل خرد شده را به ترتیب به آن اضافه نموده و با یکدیگر مخلوط نمایید. در نهایت رب را به همراه کاری و ادویه های دلخواه به مواد بزنید.

مرحله سوم

سپس خوب تفت دهید تا بوی خاص رب از بین رفته و طعم آن کاملا به خورد مواد برود.یک لیوان آب به مواد اضافه کنید، درب تابه را بگذارید تا به جوش آید. در مرحله بعدی، به موادتان یک  نودل را اضافه نمایید و درب تابه را مجددا می گذارید تا نودل ها پخته شوند.

مرحله چهارم

در نهایت جعفری ساطورشده را داخل مواد بریزید و با آن مخلوط نمایید. در این مرحله بایستی کناره های نان تست را با چاقو جدا نمایید، برای نرم شدن نان آن را داخل لیوانی آب بزنید سپس یک قاشق از مواد را وسط نان خیس شده بگذارید.

مرحله پنجم

حالا آن را به شکل های مختلف (مربع، بیضی و…) فرم دهید. در مرحله بعدی، مقداری پودر سوخاری داخل ظرفی بریزید و پیراشکی ها را داخل آن بغلتانید. قابلمه ای را روی گاز قرار دهید و کف آن را با روغن چرب کنید.

مرحله ششم

در این مرحله پیراشکی ها را داخل قابلمه بریزید و آن را از هر طرف سرخ نمایید. پس از سرخ شدن، پیراشکی ها را روی دستمالی قرار دهید تا روغن آن گرفته شود سپس در ظرفی چیده، بشقاب را با گوجه گیلاسی و سبزیجات تزئین کرده و نوش جان نمایید.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که در این روش پخت پیراشکی، شما با استفاده از نان تست دیگر نیازی به آماده کردن خمیر ندارید اما می توانید به جای آن از خمیر آماده پیراشکی نیز استفاده کنید که باعث خوشمزه تر شدن پیراشکی ها می شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.