طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ

پاستا با سوسیس و قارچ , طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ

پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، با استفاده از یک سس خامه ای و سوسیس و قارچ، تهیه می شود. به جای سوسیس می توان از هر کدام از محصولات گوشتی و حتی گوشت چرخ کرده نیز استفاده کرد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان وعده شام طبخ نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ در ادامه با سایت فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
ماکارونی فرمی۵۰۰ گرم (نفری ۱۰۰ گرم)
پیاز۱ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
سوسیس بالای ۷۰ درصد۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگینصف قاشق غذا خوری
پاپریکانصف قاشق غذا خوری
کره۵۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
شیرنصف لیوان
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
آرد۱ قاشق غذا خوری
اسفناج تفت داده شده۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان۱۵۰ گرم
نمک و فلفل و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه پاستا با سوسیس و قارچ

مرحله اول

برای تهیه پاستای خوشمزه با سوسیس و قارچ ابتدا یک قابلمه نسبتا بزرگ برداشته و داخل آن آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. ماکارونی و نمک را به آن اضافه می کنیم. حدود ۱۰ دقیقه بجوشد تا ماکارونی به طور کامل پخته شود.

مرحله دوم

سپس آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه را با کمی روغن یا کره روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را بسیار ریز خرد کرده و به پیاز ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم. قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. سپس به پیاز ها اضافه کرده و یک قاشق آبلیمو هم اضافه می کنیم که قارچ ها سیاه نشود.

مرحله چهارم

حالا قارچ ها را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. سپس سوسیس ها را به صورت حلقه ای نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس به قارچ اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سوسیس ها هم به خوبی سرخ شوند و رنگ شان تغییر کند.

مرحله پنجم

وقتی که قارچ و سوسیس به خوبی سرخ شد، رب گوجه فرنگی و پاپریکا و آرد را اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر و خامه را به آن اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا سس غلیظی حاصل شود.

مرحله ششم

حالا اسفناج های تفت داده شده را به آن اضافه می کنیم. سپس آب لیمو و نمک و فلفل هم اضافه می کنیم. زمانی که سس در این مرحله رسید، پاستا آبکش شده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس چند دقیقه به آن زمان می دهیم تا پنیر آب شود. سپس در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. این نکته قابل ذکر است که بهتر است در زمان پخت سس، پخت و آبکش کردن پاستا انجام شود تا از خمیر شدن پاستا جلوگیری شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 7 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.