طرز تهیه چیپس با سس ماست خوشمزه به روش بیرونی

طرز تهیه چیپس با سس ماست

چیپس با سس ماست , طرز تهیه چیپس با سس ماست

چیپس با سس ماست از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس با سس ماست در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس با سس ماست
سیب زمینی۵ عدد
سرکه سفیدنصف لیوان
یخچند تکه
ماست کم چربدو و نیم پیمانه
سیر۱ حبه
ریحانچند برگ
جعفریچند برگ
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
ادویه سیب زمینی
نمکنصف قاشق چای خوری
پودر آویشننصف قاشق چای خوری
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
پول بیبرنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه چیپس با سس ماست

مرحله اول

برای تهیه چیپس خوشمزه با سس ماست در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس با پوست کن یا یک کارد تیز به صورت لایه های نازک برش می زنیم. سپس درون یک کاسه مناسب  می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله یخ و سرکه و آب را به آن اضافه کرده و درون یخچال قرار می دهیم. در این فاصله سس ماست را تهیه می کنیم. برای تهیه سس ماست، برگ ریحان و جعفری و یک حبه سیر و دو قاشق ماست کم چرب را درون غذا ساز می رزیم.

مرحله سوم

حالا نمک را به همراه روغن زیتون و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و با غذا ساز آن را پوره می کنیم. سپس به باقی مانده ماست اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله ادویه سیب زمینی را تهیه می کنیم.

مرحله چهارم

برای این کار تمام ادویه های لازم را با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را از یخچال خارج کرده و آب کش می کنیم. سپس درون حوله یا پارچه تمیز می ریزیم و کامل آب آن را می گیریم تا خشک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را به آن اضافه کرده و بلافاصله بعد از اضافه کردن سیب زمینی ها آن را مخلوط می کنیم تا بهم نچسبد.

مرحله ششم

سپس چیپس ها را سرخ می کنیم و از روغن خارج کرده و همانطور که داغ است روی آن ادویه سیب زمینی را می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس در یک ظرف مناسب چیپس های ترد را می ریزیم و با سس ماست سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 27 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.