طرز تهیه جوجه دیگی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه جوجه دیگی

جوجه دیگی , طرز تهیه جوجه دیگی , دستور پخت جوجه دیگی

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت تقریبا یکسانی دارد اما موادی که با آن مرغ ها را مزه دار می کنند در انواع جوجه متفاوت است. در این دستور، جوجه ها با پیاز و ماست و مایونز و زعفران و رب نارنج مزه دار می شود و سپس درون دیگ پخته می شود. در این دستور نیازی به منقل یا فر نیست ولی می توان همین دستور را برای کباب های روی منقل نیز انجام داد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه دیگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳ کیلو گرم
زعفران دم شدهنصف استکان
کره حیوان۲ قاشق غذا خوری
رب نارنج۲ قاشق غذا خوری
ماست۳ قاشق غذا خوری
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذا خوری سر خالی
فلفل قرمز۱ قاشق مربا خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه دیگی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب خوشمزه به روش دیگی در ابتدای کار، سینه های مرغ را شسته و خرد می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم و ماساژ می دهیم تا به خورد مرغ برود.

مرحله دوم

پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلال ریز خرد می کنیم. فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک را به پیاز ها اضافه کرده و با دست پیاز ها را ورز و مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. در این مرحله، ماست و سس مایونز را به مرغ ها اضافه می کنیم.

مرحله سوم

رب نارنج یا آب لیمو به مرغ ها اضافه می کنیم. باید دقت کرد که رب نارنج خیلی کم اضافه می شود نه به مقدار کباب ترش. پیاز های ورز داده شده هم به مرغ اضافه کرده و با مرغ مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

روی مرغ را با سلفون می پوشانیم و به مدت دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شود. مرغ ها را به سیخ چوبی می کشیم. یک قابلمه برداشته و کره محلی را درون آن می ریزیم. سپس کمی آب کف آن ریخته و کباب ها را درون دیگ می چینیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توان کباب ها را به صورت لایه ای روی هم چید. دیگ را روی اجاق قرار می دهیم و می گذاریم با شعله متوسط بپزد. پخت این کباب حدود ۲۵ دقیقه تا نیم ساعت بماند تا پخته شود.

مرحله ششم

بعد از نیم ساعت، درب قابلمه را برداشته و کمی از روغن کف دیگ را روی مرغ ها می ریزیم. سپس آن را کنار برنج سرو می کنیم. می توان کنار این غذا، دلال ماست نیز تهیه کرد. برای این کار دلال آماده را به ماست اضافه کرده و در کنار غذا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 15 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.