طرز تهیه خورش قیمه به خوشمزه و مجلسی به روش تهرانی

طرز تهیه خورش قیمه به

طرز تهیه خورش قیمه به , دستور پخت خورشت قیمه به

این خورش، یک خورش ایرانی اصیل است که اغلب با گوشت گوسفندی تهیه می شود. خورش قیمه با توجه به گوشتی که در آن است، زمان زیادی می برد تا پخته و جا بیفتد. خورش قیمه با وجود لپه بسیار خوشمزه و مقوی است. خورش قیمه به نیز طعم شیرین و ملسی دارد که با توجه به خواص بی نظیر به و آرامبخشی و عطر و بویی که دارد، بسیار مفید است و می توان در مهمانی ها آن را با برنج طبخ و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه به در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کره۴۰ گرم
نمکبه میزان لازم
لیمو ترش تازه۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
زردچوبه و ادویه گوشتبه میزان لازم
دارچین و فلفل سیاه و نمکبه میزان لازم
پیاز بزرگ۱ عدد
لپه۱ پیمانه
به۲ عدد بزرگ
گوشت خورشتی۲۰۰ گرم

طرز تهیه خورش قیمه به

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه خوشمزه با به در ابتدای کار، لپه را شسته و حدود دو ساعت قبل خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. سپس با کمی آب درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم با درب بسته بپزد. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه دیواره بلند برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. وقتی پیاز ها سرخ شد، گوشت را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود.

مرحله سوم

ادویه گوشت و زردچوبه و فلفل سیاه و کمی دارچین را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها خارج شود. سپس آب جوش را تا جایی اضافه می کنیم تا روی گوشت را بگیرد. سپس با درب بسته می گذاریم به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزد.

مرحله چهارم

می توان تمام مراحل فوق را در زودپز انجام داد و زمان پخت را به ۱ ساعت کاهش داد. وقتی که گوشت نیم پز شد، به ها را شسته و با پوست به صورت دلخواه خلالی یا نگینی خرد می کنیم. سپس یک تابه برداشته و با کره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله پنجم

سپس به ها را با کمی دارچین به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. به ها را از تابه خارج کرده و در همان تابه رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ باز کند.

مرحله ششم

زمانی که گوشت کامل پخت، رب گوجه فرنگی تفت داده شده و لپه پخته آبکش شده را به آن اضافه می کنیم. در صورتی که نیاز به آب است، آب جوش را با احتیاط اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد. سپس نمک و زعفران و آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس اجازه می دهیم تا به جوش آید. در آخر، به های تفت خورده را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت به همراه خورش بپزد. زمانی که به طعم و عطر خود را به خورش داد، طعم خورش را می چشیم.

مرحله هشتم

سپس در صورت دلخواه آب لیمو ترش و شکر به آن اضافه می کنیم تا طعم ملسی به دست آید. باید دقت شود که تکه های به خیلی کوچک نباشند تا در خورش له نشود. خورش هم نباید زیاد بپزد که به ها را له کند. وقتی که خورش جا افتاد آن را با برنج یا کته سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 12 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.