طرز تهیه کوفته قلقلی با مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ترکی

طرز تهیه کوفته قلقلی با مرغ

طرز تهیه کوفته قلقلی با مرغ , دستور پخت کوفته قلقلی با گوشت مرغ

کوفته قلقلی مرغ یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است. همیشه نباید همه کوفته ها با گوشت چرخ کرده تهیه شود با مرغ هم می توان کوفته خوشمزه و جذاب درست کرد و آن ها را سرخ کرد و داخل سس قرار داد. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و کوفته مرغ شاید نسبت به گوشت کمتر وا برود. می توان با افزودن سبزی های معطر کوفته خوشمزه تهیه کرد، و برای افرادی که طعم گوشت را دوست ندارند بسیار مناسب است و می توان به همراه برنج یا نان سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قلقلی با مرغ در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
ران مرغ بدون استخوان۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه اینصف یک عدد
سیر رنده شده۲ تا ۳ حبه
جعفری خرد شدهنصف پیمانه
نمک و فلفل و پاپریکابه میزان لازم
روغن زیتون۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری۳ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای سس
پیاز۱ عدد
زرشک۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه کوفته قلقلی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه قلقلی با مرغ در ابتدای کار، سینه و ران مرغ بدون استخوان را در میکسر، میکس می‌کنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم و آب آن را می‌گیریم و به گوشت اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

فلفل دلمه‌ای را هم رنده کرده و همراه سیر رنده شده، جعفری خرد شده، نمک، فلفل،پاپریکا، روغن زیتون و آرد سوخاری به مواد اضافه می‌کنیم. همه مواد را با دست خوب ورز می‌دهیم و کامل مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود و مزه ها کامل به خورد هم برود.

مرحله سوم

قلقلی هایی را در اندازه مورد نظر در می آوریم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس قلقلی ها را در روغن داغ کمی تفت می دهیم. در ابتدای تفت دادن، باید حرارت زیاد باشد تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

بعد از اینکه خودش را گرفت، حرارت را کم کرده تا مغز پخت شود. در این مرحله سس را تهیه می کنیم. برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

می توان از تابه مرغ ها را خارج کرد و در همان تابه سس را تهیه نمود. وقتی که روغن داغ شد، پیاز های رنده شده را تفت می‌دهیم. رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم تا تفت بخورد. سپس نمک و فلفل را هم اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله، آب را اضافه می کنیم تا جوش بیاید. بعد کوفته ها را درون آن می اندازیم و با شعله ملایم می گذاریم تا پخته شود. آخرهای پخت هم کمی زرشک به سس اضافه می کنیم. این خوراک را می توان به عنوان خورش در کنار انواع برنج یا در کنار نان به عنوان خوراک سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.