طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو خوشمزه به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو , دستور پخت مرغ اسفناج پهلو

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. گاهی طعم مرغ خسته کننده می شود و می توان روش های مختلف پخت را برای مرغ امتحان کرد. یکی از این روش ها مرغ اسفناج پهلو است که با وجود رب انار و آلوچه بسیار ترش و خوشمزه است و با وجود اسفناج در این خورش، طعم متفاوتی به آن می دهد. علاوه بر آن، اسفناج حاوی مقدار زیادی املاح معدنی از جمله آهن و ویتامین است که برای سلامتی مفید است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۵ تا ۶ تکه
زردچوبه ، نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری
اسفناج خرد شده۱ تا یک و نیم لیوان
پیاز درشت۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مربا خوری
رب انار۱ قاشق مربا خوری
رب آلوچه۱ قاشق مربا خوری
آلو بخاراچند عدد
آب نارنج۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه و مخصوص با اسفناج در ابتدای کار، یک تابه مناسب را با کمی روغن مایع روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه تکه های مرغ را به تابه اضافه کرده و دو طرف شان را سرخ می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی که مرغ به خوبی سرخ شد، به آن مقداری نمک و زردچوبه و فلفل سیاه می زنیم و مجددا کمی تفت می دهیم. سپس شعله را کم می کنیم تا مرغ ها طلایی و مغز پخت شود. نصف لیوان آب و زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به مدت نیم ساعت زمان می دهیم تا مرغ ها به طور کامل پخته شوند و آب موجود در تابه به طور کامل جذب تکه های گوشت مرغ شود. رب گوجه فرنگی و رب انار و رب آلوچه را به مرغ ها اضافه کرده و مرغ ها را به این سس ملس آغشته می کنیم.

مرحله چهارم

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا مرغ ها مزه دار شود. سپس آلو بخارا را به آن اضافه می کنیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی ریز می کنیم. یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

پیاز ها را درون روغن ریخته و تفت می دهیم تا کاراملی و شفاف شود. سپس اسفناج ها را به آن ضاافه کرده و با شعله کم تفت می دهیم تا اسفناج ها تفت داده شود و حجم آن کم شود. اسفناج ها نباید بیش از حد سرخ شود و سیاه شود.

مرحله ششم

سپس به آن نمک و آب نارنج اضافه کرده و شعله را خاموش می کنیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آخر پخت، اسفناج ها را به مرغ اضافه کرده و می گذاریم تا با هم چند قل بزند و مزه دار شود. سپس در ظرف مناسب در کنار برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 12 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.