طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو , دستور پخت مرغ با سس کره و لیمو

مرغ با سس کره و لیمو غذای ساده و در عین حال منحصر بفردی است. مرغ طعم دار شده با سس کره و آبلیمو، یک کباب آبدار و خوش‌مزه است که در سس مخصوص با طعم لیمو، سیر و ادویه های مختلف خوابانده و پخته شده است. این غذا را می توان در فر یا تابه و در صورت دلخواه در گریل تهیه و سرو نمود. این خوراک خوشمزه را می توان در کنار انواع نان و سبزیجات مختلف سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر
کره نرم۱۵۰ گرم
رزماری و پاپریکا و پودر سیربه مقدار لازم
زردچوبه و نمک و فلفلبه میزان لازم
پوست لیمو ترش۱ قاشق سوپ خوری
آبلیمو۱۲۵ میلی لیتر یا نصف پیمانه
سیر۶ حبه
جعفری خرد شده۲ قاشق سوپ خوری
نصف مرغ۷۰۰ گرم
پیاز۱ عدد کوچک

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه با سس لیمو و کره در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و کره و ادویه جات و نمک و فلفل و پوست لیمو و ۲ قاشق سوپ خوری از آب لیمو را درون کاسه می ریزیم. سپس سیر را له یا رنده کرده و با جعفری به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با هم مخلوط می کنیم. در ادامه مرغ را به تکه های مناسب در آورده و درون مواد می گذاریم و به مواد آغشته می کنیم. سپس درب ظرف را بسته و به مدت حداقل ۲ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب فر را برداشته و مرغ ها را درون آن می ریزیم. سپس باقی مانده آبلیمو و کره و سیر و پیاز را روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس با فویل روی آن را می پوشانیم. سپس در فری که از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، قرار می دهیم و اجازه می دهیم ۱ ساعت بپزد. سپس فویل روی آن را برداشته و به مدت ۵ دقیقه گریل فر را روشن می کنیم.

مرحله پنجم

تا زمانی که روی مرغ ها طلایی شود زمان می دهیم. سپس مرغ ها را درون ظرف مناسبی قرار می دهیم و به همراه سبزیجات مختلف مانند لوبیا سبز و لیمو تازه و گوجه گیلاسی سرو می کنیم. این غذای خوشمزه را می توان در کنار نان یا برنج سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 12 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بورک سیگاری خوشمزه با گوشت چرخ کرده در فر

طرز تهیه بورک سیگاری خوشمزه با گوشت چرخ کرده در فر

طرز تهیه بورک سیگاری در فر بورک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از خمیر یوفکا یا خمیری که در خانه بدست می آید، تهیه می شود. این غذا …

طرز تهیه کلوچه مرغ پنیری مجلسی با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه کلوچه مرغ پنیری مجلسی با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه کلوچه مرغ کلوچه مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه فلفل دلمه پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه فلفل دلمه پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه فلفل دلمه پیتزایی فلفل دلمه پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پیش غذا تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.