طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا

طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا , دستور پخت خوراک گوشت و لوبیا چیتی

خوراک گوشت و لوبیا، یک خوراک بسیار خوشمزه و کامل است که از ترکیب لوبیا و گوشت چرخ کرده تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چیتی پخته۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۲ حبه
آب گوشت۱ پیمانه
پاپریکا۱ قاشق مربا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت و لوبیا در ابتدای کار، لوبیا چیتی را از شب قبل خیس می کنیم و چند بار آب آن را عوض می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. سپس یک قابلمه را آب می ریزیم و لوبیا ها را به آن اضافه می کنیم و با ادویه دلخواه، می گذاریم تا سه ساعت بپزد.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را شسته و خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پاپریکا را هم اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. سپس گوشت را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. در این مرحله رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز شود.

مرحله چهارم

سپس گوجه فرنگی خرد شده و فلفل دلمه ای را به مواد اضافه می کنیم. می توان به دلخواه گوجه ها را قبل از خرد کردن پوست گرفت یا همان طور با پوست خرد کرد. مواد را با هم تفت می دهیم تا گوجه آب بیندازد.

مرحله پنجم

سپس لوبیا چیتی های پخته شده یا کنسروی را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. در نهایت نوبت به اضافه کردن آب گوشت می رسد. اگر آب گوشت موجود نبود می توان از آب معمولی به همراه قرص طعم دهنده گوشت نیز استفاده کرد.

مرحله ششم

حالا خوراک را با دمای ملایم حرارت می دهیم تا مزه ها به خورد هم برود و خوراک جا بیفتد و غلیظ شود. در نهایت پس از اینکه خوراک به غلظت مناسب رسید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.