طرز تهیه نان صبحانه پلنگی خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه نان صبحانه پلنگی

نان صبحانه پلنگی , طرز تهیه نان صبحانه پلنگی , دستور پخت نان صبحانه پلنگی

نان صبحانه پلنگی یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب نان وانیلی و نان کاکائویی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان صبحانه پلنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان صبحانه پلنگی
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
شیر ولرمنصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۸ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری
پودر نسکافه۲ قاشق غذا خوری
زعفران غلیظ شدهمقداری
کره آب شدهیک چهارم پیمانه
وانیلکمی
نمککمی
آردحدود ۳۵۰ گرم

طرز تهیه نان صبحانه پلنگی

مرحله اول

برای تهیه نان صبحانه پلنگی در ابتدای کار، شکر و مایه خمیر را در شیر ولرم می ریزیم و ۱۰ دقیقه می گذاریم که بماند تا عمل بیاید. سپس، یک کاسه برداشته و تخم مرغ و وانیل، کره و نمک را درون آن می ریزیم و با هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس مایه خمیر را اضافه می کنیم. کم کم آرد را می ریزیم تا مواد به صورت یک خمیر منسجم در آید. مواد را ورز می دهیم تا خمیر آماده شود. مواد را به چهار قسمت تقسیم می کنیم. وقتی خمیر هنوز خیلی چسبنده است به یک چهارم خمیر، پودر کاکائو می زنیم.

مرحله سوم

به یک چهارم دیگر، نسکافه می زنیم. به یک چهارم خمیر، زعفران زده و مابقی خمیر، به صورت ساده و سفید باشد. هر چهار خمیر را در چهار ظرف جداگانه قرار می دهیم و روی آن ها را سلفون می کشیم و تا یک ساعت در دمای محیط، استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر سفید را به ۶ چانه تقسیم می کنیم. از خمیر کاکائویی ۶ چانه و از خمیر زعفرانی ۶ چانه و از خمیر نسکافه ای هم ۶ چانه درست می کنیم. اول خمیر زعفرانی را رول می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر نسکافه ای را روی آن باز می کنیم. رول زعفرانی را در خمیر نسکافه ای قرار داده و می پیچیم. سپس این خمیر را وسط خمیر کاکائویی قرار می دهیم. و در آخر ترکیب سه خمیر را در خمیر سفید قرار می دهیم و می پیچیم.

مرحله ششم

در این مرحله رول ها را در قالب مورد نظر که کف آن را کاغذ روغنی انداخته ایم، می چینیم. این کار را تا کل خمیر تمام شود تکرار می کنیم. روی چانه ها را رومال زرده و زعفران می مالیم و روی آن ها را کنجد می پاشیم.

مرحله هفتم

سپس سینی را در فر که به مدت ۱۰ دقیقه از قبل گرم شده، با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه قرار می دهیم تا نان ها به طور کامل بپزد. در حین پخت، یک کاسه آب را در فر و زیر سینی می گذاریم تا رطوبت نان حفظ شود.

مرحله هشتم

وقتی که روی نان ها طلایی شد آن ها را بیرون می آوریم. نان ما آماده است. صبر می کنیم کمی از دما بیفتد، سپس آن را از قالب جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم و به همراه عسل و کره سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.