طرز تهیه بورک نان باگت خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک نان باگت

طرز تهیه بورک نان باگت , دستور پخت بورک نان باگت

بورک نان باگت یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ترکیه ای است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک نان باگت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان باگت۲ عدد
ماست۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
نمک۱ قاشق مرباخوری
پنیر فتا۱۰ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
روغن مایع¼ لیوان
فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک نان باگت

مرحله اول

برای تهیه بورک نان باگت خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم و آنرا با کمی روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نان های باگت را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به صورت فشرده در کف ظرف می چینیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن یا چنگال به خوبی ترکیب می کنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را به همراه روغن مایع، نمک و مقداری فلفل سیاه به کاسه افزوده و مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه مایه بورک را به صورت پخش روی نان های باگت می ریزیم و آنرا صاف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پنیر فتا را به صورت ریز خرد می کنیم و به صورت یکدست روی مواد می ریزیم، سپس روی آنرا با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا مواد به طور کامل بپزند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه بورک به طور کامل پخت، گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پنیر روی بورک طلایی شود. در نهایت بورک را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه سرومی کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 6 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.