طرز تهیه فوکاچا تابه ای خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه فوکاچا تابه ای

طرز تهیه فوکاچا تابه ای , دستور پخت نان فوکاچا تابه ای

فوکاچا یک غذای لایه ای خمیری است که از دو لایه خمیر تهیه می شود. بین آن را می توان از هر نوع ماده گوشتی یا سبزیجات پر کرد. برای این دستور، از ژامبون و پنیر برای فیلینگ استفاده شده است. خمیر از ریکوتا و آرد تهیه می شود که یک خمیر لطیف و خوشمزه ای بدست می آید. این غذا را می توان به عنوان یک وعده یا پیش غذا در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فوکاچا تابه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فوکاچا تابه ای
آرد۳۰۰ گرم
ریکوتا یا ماسکارپونه۲۵۰ گرم
آب۱۷۰ میلی لیتر
بکینگ پودرنیم ساشه
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
نمککمی
ژامبون۱۵۰ گرم
پنیر۵ ورق

طرز تهیه فوکاچا تابه ای

مرحله اول

برای تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی در ابتدای کار، خمیر را آماده می کنیم. برای این کار یک کاسه برداشته و آرد را درون آن می ریزیم. ریکوتای را خوب آبکش می کنیم و به آرد اضافه می کنیم. بکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس مواد مایع از جمله آب و روغن را به خمیر اضافه می کنیم. سپس با دست مخلوط می کنیم تا یک خمیر لطیف و یک دستی ایجاد شود. خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

طرز تهیه فوکاچا تابه ای

در این مرحله یکی از خمیر ها را با کمک وردنه به صورت کاملا یکدست روی سطح باز می کنیم. یک دایره می سازیم که خیلی نازک نباشد. سپس یک ظرف نچسب را با روغن زیتون چرب می کنیم و خمیر را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا با برش های ژامبون و پنیر روی خمیر را به صورت یکدست پر می کنیم. سپس خمیر دیگری را هم به همان اندازه باز کرده و روی مواد قرار می دهیم. لبه ها را خوب به هم می چسبانیم. فکوچا را روی شعله متوسط می پزیم.

طرز تهیه فوکاچا تابه ای

سپس به مدت ۵ دقیقه هم با درب آن را می پوشانیم تا طلایی شود. سطح آن را با روغن چرب کرده و پشت و رو می کنیم و طرف دیگر را نیز ۵ دقیقه دیگر می پزیم. سپس از ظرف خارج کرده و در ظرف مورد نطر قرار می دهیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.