طرز تهیه حمص با گوشت ساده و خوشمزه به روش عربی

طرز تهیه حمص با گوشت

طرز تهیه حمص با گوشت , دستور پخت حمص با گوشت چرخ کرده

حمص با گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشورهای عربی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حمص با گوشت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود پخته۱ لیوان بزرگ معادل ۳۰۰ گرم
اردهیک سوم پیمانه
سیر۴ حبه
آب لیمو ترش تازه۵ فاشق سوپ خوری
روغن زیتونبه میزان لازم
فیله گوساله۲۰۰ گرم
کره یا روغنبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه میزان لازم

طرز تهیه حمص با گوشت

مرحله اول

برای تهیه حمص با گوشت در ابتدای کار، نخود را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت یک شب خیس بخورد. در صورتی که بخواهیم نفخ نخود به طور کامل گرفته شود، باید آب درون کاسه را چند بار عوض کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت فیله گوساله را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. توی تابه یک مقدار کره و مقداری روغن میریزیم و روی حرارت می گذاریم. گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود.

مرحله سوم

حالا ۱یا ۲ حبه سیر رنده شده را هم اضافه می کنیم بعد نمک و فلفل سیاه و پاپریکا اضافه می کنیم که گوشت طعم بگیرد. حالا ۱ لیوان آب اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به طور کامل بپزد و نرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله نخود را آبکشی کرده و با چند لیوان آب در زودپز می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. بعد از اینکه پخت، آن را آبکش می کنیم و پوست نخود ها را جدا می کنیم که خیلی هم راحت کنده می شود.

مرحله پنجم

نخود که آماده شد آن را در دستگاه غذاساز ریخته و تا جای ممکن آن را له می‌کنیم. سپس ارده ،کمی نمک، دوحبه سیر رنده شده و آب لیمو را اضافه می کنیم تا به حالت کرمی و لطیف برسد، در آخر نمک و آبلیمو را می افزاییم.

مرحله ششم

حمص را در یک کاسه می ریزیم، کمی صاف می کنیم و با پشت قاشق وسط حمص یک گودی ایجاد می کنیم. ( شبیه یک حوض کوچک ) گوشت پخته شده را وسط گودی می ریزیم و روی آن با روغن زیتون پر کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 25 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.