طرز تهیه نان پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه نان پیتزایی

طرز تهیه نان پیتزایی , دستور پخت نان پیتزایی

نان پیتزایی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پیتزایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پیتزایی
آرددو و نیم لیوان معادل ۲۸۰ تا ۳۰۰ گرم
شیر۱۸۰ میلی لیتر
خمیر مایه تازه۱۵ گرم معادل ۱ قاشق غذا خوری
شکر۱۰ گرم معادل ۱ قاشق غذا خوری پر
نمک۵ گرم
روغن۲۰ گرم معادل ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای پر کردن خمیر
پنیر موزارلا (مکعبی خرد شده)۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم
مواد لازم برای رومال
کره۳۰ گرم
سیر۲ حبه
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه نان پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه نان پیتزایی در ابتدای کار، مخمر و شکر و شیر گرم را درون یک کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. درب کاسه را بسته و حدود ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا تخمیر شود و به عمل آید. آرد را در یک کاسه عمیق الک می کنیم و وسط آن را گود می کنیم.

مرحله دوم

نمک و خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. سپس روغن را اضافه کرده و هم می زنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرمی بدست آید که به دست نچسبد. همه آرد را درون کاسه نمی ریزیم و مقداری از آرد را کنار می گذاریم.

مرحله سوم

سپس با کنترل اضافه می کنیم تا خمیر خشک نشود. در ادامه روی آن را با سلفون می پوشانیم و می گذاریم تا حجم آن دو برابر شود. حدود نیم ساعت تا یک ساعت نیاز دارد تا استراحت کند و خمیر ور بیاید. زمان به عمل آمدن خمیر بستگی به دمای محیط دارد.

مرحله چهارم

بعد از این که به عمل آمد، پف خمیر را با دست می گیریم. سپس کمی آن را ورز داده تا هوای اضافه آن گرفته شود. کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم. خمیر را به شکل گرد در می آوریم. برش هایی را با چاقو روی خمیر ایجاد می کنیم.

مرحله پنجم

یک کاسه برداشته و کره ای که نیم ساعت قبل از یخچال بیرون آورده ایم و نرم شده است را درون آن می ریزیم. سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم. زرده تخم مرغ هم به آن اضافه کرده و با چنگال با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

از مواد رومال روی خمیر می مالیم، سپس پنیر ها را به شکل طولی برش می زنیم و وارد شیار های خمیر می کنیم. روی خمیر را با فویل یا پارچه پوشانده و اجازه می دهیم حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند. فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله هفتم

نان را درون فر قرار داده و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می دهیم تا نان پخته شود و طلایی شود. وقتی نان پخته شد از فر خارج کرده و روی آن را با پارچه می پوشانیم تا از حرارت بیفتد. سپس از سینی فر جدا کرده و برش می زنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.