طرز تهیه همبرگر با بوقلمون خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه همبرگر با بوقلمون

طرز تهیه همبرگر بوقلمون رژیمی و قارچ به خانه برمیگردیم و سویا خارجی

همبرگر یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار جهان محسوب می شود. همبرگر ها اغلب با گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفندی تهیه می شود که ادویه و مواد مختلف به آن اضافه کرده و در تابه گریل با کم روغن سرخ می کنند و درون نان همبرگر، با کاهو و گوجه و سس سرو می کنند. در این دستور، طرز تهیه همبرگر با گوشت بوقلمون آموزرش داده شده است. بوقلمون سرشار از خواص مفید و متنوعی است که نسبت به مرغ و گوشت مفید تر است. از این رو طرفداران زیادی دارد. همبرگر بوقلمون از سینه بوقلمون تهیه می شود که خیلی خوشمزه و مفید است. می توان این همبرگر را در سایز های کوچک تهیه کرد و در کنار نان های کوچک یا به صورت مینی همبرگر فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر با بوقلمون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه بوقلمون چرخ شده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر رنده شده۱ قاشق چای خوری
زنجبیل۱ قاشق چای خوری
جعفری یا گشنیز خرد شده۳ قاشق غذا خوری
پودر سوخارییک چهارم پیمانه
فلفل سبز ریز خرد شدهبه مقدار لازم
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه و قرمز و پاپریکابه مقدار لازم
قارچ ساطوری شده۵۰ گرم
سس ورچستر۱ قاشق غذا خوری
خامه و سس خردل و مایونز و کچاپاز هر کدام ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه همبرگر با بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه همبرگر خوشمزه با گوشت بوقلمون در ابتدای کار، سینه بوقلمون را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پیاز را هم ریز خرد می کنیم. یک کاسه برداشته و سینه بوقلمون چرخ کرده و پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر و زنجبیل و جعفری یا گشنیز را اضافه می کنیم. پودر سوخاری و فلفل سبز ریز شده و نمک و ادویه ها را به آن اضافه کرد و مواد را با هم ورز می دهیم تا یکدست شود. قارچ ساطوری شده را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه گریل برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه مواد را نسبت به اندازه برگرها به سلیقه خود به ۴ یا ۵ قسمت تقسیم کرده و به صورت همبرگر درست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به آرامی کف تابه می اندازیم تا یک طرف آن پخته و برشته شود. پس از اینکه یک سمت آن به خوبی سرخ شد، آن را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. یک ورق پنیر هم روی آن می گذاریم. در ادامه یک کاسه مناسب بر می داریم.

مرحله پنجم

سپس سس ورچستر و خامه و سس خردل و سس مایونز را با هم مخلوط می کنیم. روی نان همبرگر می مالیم. کاهو و برش های گوجه را روی نان می گذاریم. همبر آماده را روی سبزیجات گذاشته و در آخر چند برش ژامبون روی آن می گذاریم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 15 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کتلت تهرانی خوشمزه و مخصوص با گوشت و قارچ

طرز تهیه کتلت تهرانی خوشمزه و مخصوص با گوشت و قارچ

طرز تهیه کتلت تهرانی کتلت تهرانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد غذایی و دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه به صورت معمول …

طرز تهیه کوکو سبزی پفکی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو سبزی پفکی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوکو سبزی کوکو سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. کوکو سبزی از غذاهایی است که هم می توانیم …

طرز تهیه نخود پلو معطر خوشمزه و مخصوص با گوشت قلقلی

طرز تهیه نخود پلو معطر خوشمزه و مخصوص با گوشت قلقلی

طرز تهیه نخود پلو معطر برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.