طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با سیر و پیاز

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز , دستور پخت کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز، با استفاده از ترکیب سیب زمینی پخته و پیاز به دست می آید. این غذا علاوه بر سادگی در طبخ بسیار خوشمزه بوده و به دلیل وجود پیاز خواص بسیاری دارد. از این غذا می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
نمک و پودر سیربه مقدار لازم
زرد چوبه و سبزی معطر (نعنا خشک)به مقدار لازم
آرد نخودچی۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیر و پیاز

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با طعم سیر و پیاز در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و با پوست درون یک قابلمه می ریزیم. سپس روی آن را آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها پخته شود.

مرحله دوم

وقتی که سیب زمینی ها کامل پخته شد، پوست آن را گرفته و آن را با گوشت کوب له می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس رنده کرده و آب آن را می گیریم و به سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک و زردچوبه و پودر سیر و سبزی معطر مانند نعنا خشک، را به مواد اضافه می کنیم. سپس آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و با هم به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با قاشق یا دست مایه کوکو سیب زمینی را به خوبی ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی که داغ شد، از مواد برداشته و در کف دست شکل می دهیم.

مرحله پنجم

سپس در تابه سرخ می کنیم. وقتی یک طرف آن سرخ شد، پشت و رو کرده تا طرف دیگر آن نیز برشته شود. کوکو ها که پخته و سرخ شد، درون یک ظرف مناسب می چینیم و در کنار سبزی خوردن و خیار شور و گوجه و نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.