طرز تهیه نان انگشتی خوشمزه و ساده مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان انگشتی

طرز تهیه نان انگشتی , دستور پخت نان انگشتی

نان انگشتی یکی از انواع نان های تقریبا حجیم است که با استفاده از خمیر مایه بدون تخم مرغ تهیه می شود. این نان در فر تهیه می شود. بافت سبک و پفکی دارد. خمیر این نان نیاز به استراحت زیاد ندارد و سریع تهیه می شود. این نان را می توان کنار چای یا قهوه به عنوان صبحانه یا عصرانه و میان وعده سرو نمود یا در کنار غذاهای نانی و خوراک ها و سالاد ها تهیه و سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان انگشتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان انگشتی
آب ولرمدو و نیم لیوان
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری سر صاف
نمک۱ قاشق مربا خوری سر صاف
آرد نان۶ تا ۷ لیوان الک شده
مواد لازم برای رومال
ماست۲ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ۲ عدد

طرز تهیه نان انگشتی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و ساده انگشتی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و آب و خمیر مایه را با هم مخلوط می کنیم. سپس آرد را به همراه نمک به آن اضافه کرده و بهم می زنیم. آرد را باید کم کم اضافه کرد تا یک مخلوط منسجمی بدست آید.

مرحله دوم

میزان آرد بستگی به نوع آرد دارد برای همین باید به تدریج اضافه شود. در ادامه سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را ورز می دهیم تا به دست نچسبد. ممکن است کمی خمیر چسبناک باشد ولی با ورز دادن چسبندگی آن کم می شود.

مرحله سوم

در این مرحله روی خمیر را به صورت کامل پوشانده و ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم. سپس پف خمیر را با دست گرفته و دوباره به خوبی ورز می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. ۶ قسمت مساوی چانه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا روی خمیر را پوشانده و مجدد ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم.  سپس خمیر ها را به ضخامت نیم سانت باز کرده و با نوک انگشت ها آن را شکل می دهیم. در ادامه کف سینی فر را به طور کامل کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر ها را به آرامی به داخل سینی منتقل کرده و مواد رومال را با هم مخلوط می کنیم و روی نان می مالیم. در ادامه کمی روی نان را سیاه دانه می پاشیم و داخل فر گرم با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

فر را از بالا و پایین روشن کرده و نان ها را روی طبقه بالا قرار می دهیم. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد و روی نان طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و روی توری منتقل می کنیم. روی نان ها را پوشانده و زمان می دهیم تا خنک شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.