طرز تهیه لوکوم شیری خوشمزه و مخصوص مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه لوکوم شیری

طرز تهیه لوکوم شیری , دستور پخت لوکوم شیری

لوکوم یک شیرینی شهد دار است که در روغن سرخ می شود و نیازی به فر ندارد. لوکوم شیری از شیر و آرد سمولینا تهیه می شود که به خاطر وجود سمولینا یا ایرمیک بسیار پر خاصیت و در عین حال خوشمزه و ترد است. این شیرینی را می توان به عنوان دسر یا شیرینی کنار چای یا قهوه سرو نمود. همچنین این شیرینی را در کنار بامیه و زولبیا برای وعده افطار ماه مبارک رمضان می توان تهیه و سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم شیری در ادامه با سایت فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم لوکوم شیری
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان بعلاوه ۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو۱ قاشق غذا خوری
شیر۱ لیوان
ایرمیک یا آرد سمولینانصف لیوان
روغن۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم شیری

مرحله اول

برای تهیه لوکوم خوشمزه با طعم شیری در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر و آب و آبلمیو را درون یک قابلمه می ریزیم و می جوشانیم تا یک شربت غلیظ بدست آید. سپس شربت را کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله دوم

در یک قابلمه جدا گانه، ایرمیک را با شیر مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد و وقتی که از ظرف جدا شد، کنار می گذاریم تا خنک شود. وقتی خمیر خنک شد، ۱ قاشق غذا خوری روغن و تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مخلوط می کنیم و ورز می دهیم. در یک تابه مقداری روغن می ریزیم. گلوله های کوچک از خمیر را برداشته و به صورت توپ در می آوریم و داخل روغن سرد می ریزیم. می توان دست ها را کمی چرب کرد تا راحت تر بتوان خمیر را گلوله کرد.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت قرار می دهیم و گاهی آن ها را هم می زنیم تا لوکوم ها قهوه ای شود. لوکوم های داغ را داخل شربت خنک می ریزیم و مخلوط می کنیم تا شربت به خورد آن برود. سپس از شربت خارج کرده و درون ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکی ارده خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه کوکی ارده خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه کوکی ارده کوکی ارده از شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کیک کرامبل هلو خوشمزه و مخصوص با سس وانیلی

طرز تهیه کیک کرامبل هلو خوشمزه و مخصوص با سس وانیلی

طرز تهیه کیک کرامبل هلو کیک کرامبل هلو، یک کیک فوق العاده خوشمزه و دلبر که در فصل تابستان که هلو هست می‌ توان آن را درست کرد و از آن لذت …

طرز تهیه کیک برشی خوشمزه با سس شکلاتی مخصوص

طرز تهیه کیک برشی خوشمزه با سس شکلاتی مخصوص

طرز تهیه کیک برشی کیک برشی یکی از انواع کیک های ساده پذیرایی است که با طعم ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.