طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی خوشمزه و مخصوص با طعمی بی نظیر

طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی

طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی , دستور پخت جوجه کباب اسلوکی

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت تقریبا یکسانی دارد اما موادی که با آن مرغ ها را مزه دار می کنند در انواع جوجه متفاوت است. در این دستور، جوجه ها با سیر و پودر جعفری و اورگانو و پودر اویشن و آب لیمو ترش مزه دار می شود و سپس کباب می شود. جوجه ها را می توان روی منقل برقی یا تابه طبخ نمود. جوجه کباب اسلوکی یا یونانی را می توان در کنار برنج یا نان تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه یا ران مرغ بدون استخوان۵۰۰ گرم
سیر۱ تا ۲ حبه
پودر جعفری۲ قاشق سوپ خوری
پودر اورگانو۲ قاشق سوپ خوری
آویشن۱ قاشق سوپ خوری
آب لیموی تازه۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون۳ تا ۴ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاه و سیخ چوبیبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب اسلوکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب خوشمزه به روش اسلوکی در ابتدای کار، گوشت مرغ را به قطعات کوچک ( کمی کوچکتر از جوجه کباب ) خرد می کنیم و درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه سیر را با رنده متوسط روی آن رنده می کنیم.

مرحله دوم

پودر جعفری و اورگانو و آویشن را روی مرغ ها می ریزیم. سپس آب لیموی تازه و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. روی ظرف را می پوشانیم و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا مزه دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله در هر سیخ چوبی نسبت به بزرگ های تکه های مرغ ۴ تا ۵ تکه از گوشت مرغ را برداشته و به سیخ می کشیم. در ادامه سیخ های جوجه کباب را حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه با درجه زیاد درون کباب پز برقی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

یا می توان یک تابه را با کمی روغن چرب کرد و روی حرارت قرار داد و حدود ۵ الی ۶ دقیقه دو طرف کباب ها را سرخ کرد. این کباب ها را می توان به همراه برنج یا نان سرو نمود. همچین می توان از گوشت گوسفند در آن استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.