طرز تهیه پاستا فوسیلی با میت بال خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه پاستا فوسیلی

طرز تهیه پاستا فوسیلی , دستور پخت پاستا فسیلی

پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، با استفاده از یک سس گوجه به همراه گوشت قلقلی یا میت بال، تهیه می شود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان وعده شام طبخ نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا فوسیلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا فوسیلی۱ بسته
گوجه رنده شده۸ عدد
سیر۲ حبه
ریجان درشت خرد شده۲۰۰ گرم
روغنبه مقدار لازم
قارچ۳۰۰ گرم
آب لیمو۳ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز رنده شده۱ عدد
زنجبیل و آویشنبه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پودر گشنیزکمی
ریحان و جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پاستا فوسیلی

مرحله اول

برای تهیه پاستای خوشمزه و مخصوص فوسیلی با میت بال در ابتدای کار، گوجه را رنده می کنیم. یک قابلمه بر می داریم و گوجه رنده شده و سیر و ریحان خرد شده را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و آب آن کشیده شود.

مرحله دوم

در این مرحله دو قاشق روغن روی آن می ریزیم. سپس قارچ را ورقه ورقه می کنیم. یک تابه را روی حرارت قرار می دهیم کمی که داغ شد، بدون روغن قارچ ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب قارچ ها کشیده شود.

مرحله سوم

آب لیمو را به آن اضافه کرده تا رنگ قارچ ها سیاه نشود و ۲ قاشق روغن به آن اضاف می کنیم و کمی تفت می دهیم. قارچ ها را به قابلمه اضافه می کنیم. نمک و فلفل و آویشن و زنجبیل و دو قاشق دیگر آب لیمو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی سس آن غلیظ شد از روی حرارت بر می داریم. در یک کاسه پیاز را شسته و رنده می کنیم. آب آن را می گیریم و به گوشت اضافه می کنیم. ریحان و جعفری را ساطوری کرده و دو قاشق از آن را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

آویشن و نمک و فلفل و کمی پودر گشنیز را به گوشت اضافه می کنیم و ورز می دهیم. یک حبه سیر را هم روی آن رنده می کنیم تا به گوشت طعم خوبی بدهیم. گوشت را به صورت قلقلی های کوچک با دست فرم می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب  را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس گوشت ها ی قلقلی را درون روغن سرخ می کنیم. گوشت در حال سرخ شدن ممکن است اول کمی آب بندازد،

مرحله هفتم

اما کم کم آب آن تبخیر شده و سرخ می کنیم. از سسی که آماده کرده ایم روی گوشت می ریزیم. تا کمی گوشت با سس بپزد و مزه دار شود. در تابه را می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا گوشت با سس پخته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به جوش آید. داخل آن کمی نمک و زردچوبه می ریزیم. در ادامه پاستا را درون آب جوش می ریزیم تا پخته شود. بعد از حدود ۱۰ دقیقه آن را آبکش می کنیم.

مرحله نهم

سس گوجه تهیه شده را روی پاستا ها می ریزیم و زمان می دهیم تا سس کامل جذب شود. سپس درون ظرف مناسب می ریزیم. گوشت های قلقلی را روی آن می ریزیم. در صورت تمایل کمی پنیر پارمزان نیز روی آن می پاشیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.