طرز تهیه خاگینه مغز دار گل خوشمزه و مجلسی برای پذیرایی

طرز تهیه خاگینه مغز دار گل

طرز تهیه خاگینه مغز دار گل , دستور پخت خاگینه مغز دار گل

خاگینه یک نوع دسر سنتی و قدیمی است که با شربت تهیه می شود و به عنوان دسر یا عصرانه و گاهی صبحانه می توان آن را استفاده کرد. این نمونه از خاگینه به صورت کوچک کوچک و درون قالب گل به صورت مغز دار تهیه می شود و در فر طبخ می شود. این دسر ساده و در عین حال زیبا است و سرشار از خواص مفیدی است که می تواند برای سلامت خانواده مورد استفاده قرار گیرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه مغز دار گل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خاگینه مغز دار گل
تخم مرغ۳ عدد
آرد۵ قاشق غذا خوری پر
روغن مایع۵ قاشق غذا خوری
ماست۲ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیل یا هلنصف قاشق چای خوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری
مواد میانی
پودر گردویک سوم لیوان
پودر گل محمدی یا دارچینبه مقدار لازم
مواد لازم برای شربت
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خاگینه مغز دار گل

مرحله اول

برای تهیه خاگینه خوشمزه و مجلسی مغزدار با شکل گل در ابتدای کار، شربت بار را تهیه می کنیم. برای این منظور یک قابلمه مناسب برداشته و آب و شکر را داخل آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم

وقتی شکر کامل حل شد، زعفران و گلاب را اضافه کرده و بعد از ۵ دقیقه که جوشید از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. تخم مرغ و وانیل را درون یک کاسه ریخته و با هم می زنیم تا کرم رنگ شود.

طرز تهیه خاگینه مغز دار گل

سپس ماست را به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مخلوط یکدست شود در ادامه روغن هم اضافه کرده و در حد مخلوط شدن می زنیم. سپس بکینگ پودر و آرد را اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب را چرب کرده و یک سوم آن را مواد می ریزیم. پودر گردو و پودر گل محمدی را با هم ترکیب می کنیم. سپس از این مواد روی خمیر می ریزیم. سپس روی آن را با مواد خاگینه پر می کنیم و در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. خاگینه را درون فر قرار داده و ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و وقتی که هنوز گرم است از شربت سرد روی آن می ریزیم تا به خورد خاگینه برود. سپس آن را با پودر گردو و پسته تزیین می کنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.