طرز تهیه مرغ مارگاریتا خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه مرغ مارگاریتا

طرز تهیه مرغ مارگاریتا , دستور پخت مرغ مارگاریتا

مرغ مارگاریتا با سس پستو یک خوراک ملل است که ریشه در ایتالیا دارد. این خوراک از سینه مرغ سرخ شده به همراه سس پستو تهیه می شود. سس پستو یک سس ریحان است که بسیار خوشمزه و خوش پخت می باشد و به راحتی به غذا طعم و عطر فوق العاده ای می دهد. این غذا را می توان در کنار انواع نان ها سرو نمود. برای مشاهده طرز تهیه مرغ مارگاریتا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
گوجه گیلاسی۱۰ الی ۱۵ عدد
پنیر پارمزان۳ قاشق غذا خوری
پنیر موتزارلانصف پیمانه
آویشننصف قاشق چای خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
آب مرغنصف لیوان
برگ ریحانبرای تزیین
نمک و فلفلبه میزان لازم
مواد لازم برای سس پستو
برگ ریحان۱ پیمانه
مغز گردو، پسته یا سایر آجیل ها۱ پیمانه
پنیر پارمزان۱ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه خرد شده
روغن زیتون۵ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ مارگاریتا

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه به روش مارگاریتا در ابتدای کار، سس پستو را تهیه می کنیم. برای این کار، برگ ریحان و مغزیجات و پنیر پارمزان و سیر خرد شده و نمک و فلفل را درون غذا ساز یا مخلوط کن می ریزیم و شروع به مخلوط کردن می کنیم تا به صورت پوره در آید.

مرحله دوم

کم کم روغن زیتون را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا در آخر یک سس یکدستی بوجود آید. مرغ ها را از وسط برش می زنیم. سپس از هر طرف با آویشن، نمک و فلفل مزه دار می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

طرز تهیه مرغ مارگاریتا

در این مرحله وقتی روغن داغ شد مرغ ها را درون آن سرخ می کنیم. وقتی یک طرف مرغ ها طلایی شد پشت و رو کرده تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. در این فاصله سیر را هم رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم تا سرخ شود.

مرحله چهارم

مرغ ها را از تابه خارج کرده کنار می گذاریم. سپس آرد را به تابه اضافه کرده و کمی در روغن تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. آب مرغ و سس پستو را به آن اضافه می کنیم. کمی هم می زنیم تا به خوبی ترکیب شود. سپس مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی آن را با سس می پوشانیم. گوجه فرنگی ها و موزارلا و پارمزان را اضافه می کنیم و در تابه را می بندیم تا پنیر ها آب شود. در این مرحله می توان تابه را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه درون فر قرار داد. سپس با برگ ریحان آن را تزیین نمود. و در ظرف مناسب سرو کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.